سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم حفظ ارزش‌ها در ورزش

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: ورزشکاران در ورزش بسیار ارزشمند و الگو هستند؛ پس باید همواره حریم‌ها و ارزش‌ها را حفظ کنند.

مریم السادات طباطبایی در دومین جشنواره استانی تکریم الگو‌های برتر عفاف و حجاب در ورزش بانوان استان کرمان که با حضور پاریزی مدیرکل و معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در محل تالار ایرانگردی برگزار شد، گفت: امروز تجلیل از بانوانی است که اگرچه استعداد و توانمندی‌های خود را شکوفا کردند، اما آن حریم‌ها را حفظ کردند.

او اشاره‌ای به سخن رسول اکرم (ص) کرد و افزود: ایشان می‌فرماید از عفت؛ نرم خویی، مهربانی و انسان دوستی نشأت می‌گیرد؛ یعنی یک انسان عفیف (زن و مرد هم فرق نمی‌کند و عفت یک حالت درونی برای همه انسان‌هایی است که دوست دارند با معیار‌های انسانی زندگی کنند) دوست دارد به آن هدف بندگی برسد و آن راز خلقت که آمده ایم عبد خدا باشیم و از یک مرد یا زن عفیف چیزی جر مهربانی صادر نمی‌شود.  

طباطبایی افزود: شما ورزشکاران که توانسته اید قله‌های پیروزی را فتح کنید در ورزش بسیار ارزشمند و الگو هستید؛ پس برای دیگر جوانان، آن حریم‌ها و ارزش‌ها را حفظ کنید.

او تصریح کرد: به همه این بانوان تبریک عرض می‌کنم هم موفقیت در ورزش و هم موفقیت در جهاد با نفس که خیلی مهم است و به فرموده پیامبر هنر این است که بتوانیم بر نفس خود غلبه پیدا کنیم و این نشان می‌دهد که چقدر شما در عرصه جسمی و روحی توانمند بوده اید.

در این آیین با حضور مسئولان حاضر در مراسم از خانواده شهید والا مقام مسلم بناوند (خانم طاهری مربی کاراته و فرزندانش)، مادران حامی قهرمان (اطهره سلطانی نژاد مادر قهرمان سینا ضیغمی و زهره فرهی مقدم مادر قهرمان فریما فرهی مقدم)، همسران حامی قهرمان (گلباز فاریابی همسر قهرمان نرگس شریفی و مهسا عقیلی همسر قهرمان کیوان عقیلی)، زهرا السادات علوی، نایب رییس هیئت تیراندازی با کمان، حمیده ایرانمنش مربی تیم ملی تنیس روی میز، نادیا جعفری داور ملی گلبال و فاطمه زهرا سعید ابادی، فاطمه عباسی و اسما شاهرخی قهرمانان مختلف رشته‌های ورزشی بانوان تجلیل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.