سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدم تخصیص تسهیلات برای خرید تراکتور در چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از یکسال گذشته تاکنون شرکت تراکتورسازی تبریز هیچ سهمیه‌ای تسهیلاتی برای خرید به استان اختصاص نداده است.

لیلا منوچهری مقدم اظهار داشت: این شرکت تنها فروش نقدی دارد و فروش نیز از طریق نمایندگی‌ها در چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود.

وی افزود: قیمت یک عدد تراکتور بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان است و تفاوت قیمت آن با بازار نیز بالا بوده و بسیاری از افراد که توانایی مالی دارند اقدام به خرید تراکتور می‌کنند و بنابراین کشاورز واقعی نمی‌تواند تراکتور خریداری کند.


بیشتر بخوانید


منوچهری مقدم با بیان اینکه هر ساله باید سهمیه تسهیلات برای خرید ادوات کشاورزی و مکانیزاسیون از منابع داخلی بانک‌ها به کشاورزان اختصاص پیدا کند، توضیح داد: بانک عامل استان در چند سال اخیر دچار ناترازی منابع شده و نمی‌تواند به کشاورزان در این حوزه تسهیلات پرداخت کند و کشاورزان در مضیقه هستند.

وی اضافه کرد: نوسان ارز موجب بالارفتن قیمت ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی شده و برای کشاورز تامین هزینه خرید این ادوات دشوار شده است، امسال ۳۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات برای خرید مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص دادند، اما تعداد متقاضیان به شدت بالا بود و کارخانه تراکتورسازی نیز سهمیه اختصاص نداد و نتوانستیم تراکتوری اختصاص دهیم.

منوچهری مقدم ادامه داد: نرخ سود تسهیلات بانکی برای خرید ادوات کشاورزی از ۱۵ درصد به ۲۰ درصد در هفته گذشته افزایش پیدا کرد و در نتیجه مسیر پرداخت تسهیلات بسته شد تا سیستم به‌روز شود و کشاورزان برای دریافت مردد شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
زاگرسیان
۱۳:۳۳ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
تراکتور ستون کشاورزی است عرضه و تولید تراکتور در استان های مستعد و تولیدی یک راهکار خوب برای افزایش تولیدات کشاورزی استانمان چهارمحال و بختیاری و استانهای دیگر کشورمان است