سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم لایروبی حدود ۹ هزار هکتار آب بندان در گیلان

استاندار گیلان گفت: برای تأمین آب کشاورزی سال زراعی آینده، حدود ۹ هزار هکتار آب بندان در این استان باید به موقع لایروبی شود.

اسدالله عباسی استاندار گیلان با تشریح اقدامات سال گذشته برای تأمین آب کشاورزی با تشکیل قرارگاه مدیریت جهادی آب گفت: در نهضت آبرسانی در این استان به رغم بارش‌ها با مشکل تأمین آب مواجه هستیم که باید اقدمات لازم برای احیای آب بندان‌ها به منظور تأمین آب کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: برای سال زراعی آینده نیز باید تدابیر لازم اتخاذ شود تا مشکلی در تأمین آب کشاورزی ایجاد نشود ضمن اینکه حدود ۹ هزار هکتار آب بندان در گیلان باید به موقع لایروبی شود.

استاندار با بیان اینکه اقتصاد کشاورزی، محور اقتصاد گیلان است، تصریح کرد: حوزه کشاورزی برای ما بسیار مهم است، زیرا بخش زیادی از مردم استان در این بخش فعالیت دارند.

عباسی همچنین به ظرفیت‌های قانونی بند ز تبصره ۸ بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: پیشگیری و بازسازی خسارت ناشی از سیل، ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و آب‌بندان‌ها، تالاب‌ها و سد‌ها و تسریع در جبران خسارت و ترمیم خرابی‌های ناشی از وقوع سیل و جلوگیری از افزایش خسارت از جمله ظرفیت‌های قانونی در بودجه امسال است.

بر اساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای گیلان، این استان ۹ هزار هکتار آب بندان دارد که در صورت لایروبی کامل می‌تواند ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب را در خود ذخیره کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.