سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امکانات و تجهیزات راهداری برای بازگشایی راه‌های روستایی بسیج شدند

۴۰۰ راهدار با در اختیار داشتن ۳۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین، عملیات بازگشایی محور‌های ارتباطی چهارمحال و بختیاری را بر عهده دارند.

معاون توسعه، ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری با بیان اینکه تیم‌های کارشناسی برای بررسی و برآورد خسارت‌های جاده‌ای ناشی از بارش برف در استان‌ها تشکیل می‌شود، گفت: در حال حاضر راهداران فعالیت خود را بر بازگشایی هر چه سریع‌تر مسیر‌های مسدود شده روستایی متمرکز کرده‌اند و برآورد خسارت‌ها پس از بازگشایی کامل مسیر‌ها به ستاد بحران استان‌ها گزارش خواهد شد.

خداداد مقبلی که به منظور بازدید از وضعیت راه‌های چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرده بود، افزود: تلاش می‌شود میزان خسارت‌های وارده به جاده‌ها و ابنیه فنی راه‌ها در اولین فرصت پس از بازگشایی مسیر‌های برف‌گیر جمع‌بندی و به ستاد بحران اعلام شود تا با تخصیص به‌موقع اعتبارات، اقدامات برای تعمیر و بهسازی جاده‌ها نیز آغاز شود.


بیشتر بخوانید


وی در ادامه به آماده‌باش کامل نیرو‌های راهداری کشور برای مواجهه با بارش‌ها در هفته‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: در چهارمحال و بختیاری نیز ۴۰۰ راهدار با در اختیار داشتن ۳۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین، عملیات بازگشایی محور‌های ارتباطی را بر عهده دارند که با وجود بارش سنگین برف، مشکل خاصی در مسیر‌های اصلی این استان شکل نگرفت.

مقبلی شرایط توپوگرافی چهارمحال و بختیاری، سخت گذر بودن برخی مسیر‌ها و گسترده بودن دامنه بارش‌ها را در مسدود شدن مسیر تعداد قابل‌توجهی از روستا‌های این استان در بارش‌های اخیر یادآور شد و گفت: در حال حاضر با بسیج امکانات و انتقال ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین از استان‌های بوشهر، اصفهان، لرستان، ایلام و یزد، مسیر‌های روستایی بازگشایی شده است و تلاش برای بازگشایی راه ۱۰ روستای باقی‌مانده نیز ادامه دارد.

مقبلی معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در سفر ۲ روزه به چهارمحال و بختیاری علاوه بر دیدار و گفتگو با جمعی از مسئولان استانی از فعالیت تیم‌های پر تلاش راهداری در گرنه‌های چری و شاه منصوری کوهرنگ بازدید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.