سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقایسه زلزله ترکیه با ۵۰۰ بمب اتم

مقام ترکیه‌ای اعلام کرد توان ناشی از زلزله اخیر ۷.۷ ریشتری در این کشور برابر با قدرت ۵۰۰ بمب اتمی بوده است.

 «اورهان تتار» مدیر بخش زمین لرزه در سازمان حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) اعلام کرد زمین لرزه در این کشور اثری معادل انفجار ۵۰۰ بمب اتم را داشت است.

براساس گزارش اسپوتنیک، او گفت: ما با فاجعه‌ای بسیار فراتر از آنچه پیش بینی کرده بودیم مواجه هستیم. ما با دو زمین لرزه‌ای را که در ۶ فوریه رخ داد روبه‌رو هستیم. مدت زمان زمین لرزه اول ۶۵ ثانیه بود که تأثیری ویرانگر داشت. زمین لرزه دوم در عرض ۴۵ ثانیه مانند زمین لرزه اول ویرانگر بود. این منطقه حدود دو دقیقه با شدت تکان خورد. انرژی آزاد شده توسط این دو زمین لرزه معادل انرژی پانصد بمب اتمی است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۷ ریشتر صبح دوشنبه جنوب شرق ترکیه را لرزاند. به گفته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، قوی‌ترین زمین لرزه در این کشور از سال ۱۹۳۹ تاکنون بوده است. بعدازظهر همان روز زمین لرزه دیگری به بزرگی ۷.۶ ریشتر رخ داد. این زمین لرزه‌ها و به دنبال آن صد‌ها پس لرزه در ۱۰ استان کشور و استان‌های همجوار از جمله سوریه احساس شده است.

شایات ذکر است که بر اساس آخرین آمارها، زلزله در ترکیه بیش از ۲۱ هزار جانباخته داشت و در سوریه نیز بیش از ۴ هزار نفر را قربانی کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۱۱:۱۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
کار خداست‌
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
مقاله جالبی بود
سبحان الله
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
مساله جالبی بود
سبحان الله
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
اشتباه چاپی زیاد شده