اختلال بزرگ توئیتر در چهارشنبه گذشته، پس از آن روی داد که یک کارمند، به اشتباه اطلاعات مهمی را از یک سرویس داخلی حذف کرد.
بروز این اختلال باعث شد کاربران نتوانند توئیت ارسال کرده یا بازنشر کنند و با پیام خطایی با این مضمون که شما به سقف روزانه ارسال پیام رسیده اید، روبرو شده بودند.
طبق اعلام وب سایت توئیتر، سقف روزانه، ۲۴۰۰ توئیت است، اما کاربرانی که اصلا توئیتی ارسال نکرده بودند با این پیام خطا روبرو میشدند. در یک پیام خصوصی که توسط اینسایدر مشاهده شد، یک کارمند توئیتر اختلال مذکور را یک اختلال گسترده توصیف کرده بود.
حدود ۹۰ دقیقه پس از آن که کاربران ارسال گزارش درباره مشکل را آغاز کردند، توئیتر اعلام کرد این پلتفرم ممکن است آن طور که انتظار میرفت برای بعضی از شما کار نکند. بابت مشکل پیش آمده متاسفیم. از این مسئله آگاه بوده و برای رفع آن، تلاش میکنیم.
پلتفرمز روز پنج شنبه گزارش کرد که این اختلال به دلیل آن روی داد که دیتای مربوط به نرخ محدودیت توییت از سرویس داخلی توییتر، به صورت تصادفی حذف شد و تیمی که روی این سرویس کار میکرد، در نوامبر این شرکت را ترک کرده بود.
ماسک در آن ماه، نیمه شب اولتیماتومی را به همه کارمندان توئیتر ارسال کرده و به آنها گفته بود آماده کار سخت شوند یا این شرکت را ترک کنند. وی به کارکنان توییتر گفته بود باید ساعات طولانی و به صورت فشرده کار کنند تا نسخه توییتر ۲.۰ را بسازند.
از زمانی که توئیتر توسط ایلان ماسک خریداری شده است، تعداد کارمندانش بیش از دو سوم کاهش پیدا کرده است و از ۷۰۰۰ نفر، به حدود ۲۳۰۰ نفر رسیده است.
بروز این اختلال باعث انتقاد جک دورسی، یکی از موسسان توییتر شد که پیش از این از خرید توئیتر توسط ایلان ماسک، حمایت کرده بود.
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، دورسی در شبکه اجتماعی غیرمتمرکز نوستر نوشته بود: سابق بر این، هر زمان سرویسی دچار اختلال میشد، مردم به توییتر میرفتند تا درباره آن صحبت کنند.
منبع : خبرنامه فناوری پلتفرمر