سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عرضه اوراق سلف موازی استاندارد چه مزیت‌هایی دارد؟

کارشناس حوزه بورس کالا گفت: در اوراق سلف موازی استاندارد فروشندگان دارایی را پیش فروش کرده و خریدار در سر رسید معین می‌تواند محصول را به شکل فیزیکی دریافت کند.

خانم الهه نعمتی گفت: اوراق سلف موازی استاندارد قراردادی میان خریداران و فروشندگان است که فروشندگان دارایی را پیش فروش کرده و خریدار در سر رسید معین محصول را می‌تواند به شکل فیزیکی دریافت کند قرار داد‌های سلف موازی استاندارد بر خلاف قرار داد‌های سلف بازار ثانویه دارند.

او در ادامه افزود: این قرار داد برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان با مزیت‌هایی همراه است از جمله مزیت‌های این قرارداد برای خودروسازان را می توان این گونه نام برد:

  • تامین مالی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی
  • فروش قطعی محصولات
  • افرایش تولید
  • برنامه ریزی و چشم انداز آینده در جهت سرمایه جذب شده

نعمتی افزود: البته  همان طور که مطرح شد این اوراق برای سرمایه گذاران نیز با مزیت های از جمله خرید قطعی محصول و در امان بودن از نوسانات بازار آزاد و کسب سودی تضمینی همراه است. در آخر باید گفت خریداران باید توجه داشته باشند برای هر اقدامی در بازار های مالی نیازمند دانش و اطلاعات کافی است.

گفتنی است که فردا یک شرکت خودروسازی به منظور تامین سرمایه در گردش، اقدام به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد وانت کارا ۲۰۰۰ تک کابین به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان در بورس کالای ایران با سررسید ۲ ساله می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.