سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گسترش چتر سلامت در چهارمحال و بختیاری

اختصاص ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح‌های حوزه سلامت و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار بخشی از دستاورد‌های دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان این است.

به نقل از روابط عمومی استانداری، استاندار چهارمحال و بختیاری با تشریح خدمات و دستاورد‌های انقلاب اسلامی در این استان افزود: یکی از مهمترین حوزه‌های که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در استان و کشور شکل گرفته است توسعه خدمات بهداشتی و درمانی است.

غلامعلی حیدری ادامه داد: در حالیکه پیش از انقلاب ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم وابسته به پزشکان هندی و دیگر کشور‌ها بود، اما اینکه سخت‌ترین و پیچیده‌ترین عمل‌ها از سوی پزشکان ایرانی انجام می‌گیرد بطوریکه عمل پیوند کبد و قلب در تمامی استان‌های کشور به دست پزشکان ایرانی در حال انجام است.


بیشتر بخوانید


وی همچنین با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان این استان اظهار داشت: دولت ۱۴ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های حوزه سلامت استان در سفر رییس جمهور به استان اختصاص داده است.

غلامعلی حیدری افزود: این مبلغ برای تکمیل و بهره‌برداری از ۲۲ طرح حوزه سلامت شامل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها و مراکز بهداشت اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های راکد و نیمه‌تمام بهداشت و درمان چهارمحال و بختیاری وضعیت سلامت استان را متحول می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری به راه‌اندازی فاز نخست طرح الحاقیه بیمارستان هاجر شهرکرد تا پایان سال‌جاری اشاره و تصریح کرد: تکمیل و بهره‌برداری این طرح، ۲۳۰ تخت به ظرفیت‌های بهداشت و درمان چهارمحال و بختیاری می‌افزاید.

حیدری تصریح کرد: دولت سیزدهم برای تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های نیمه‌تمام و فعال شدن طرح‌های راکد در بخش‌های مختلف به‌ویژه حوزه سلامت، بهداشت و درمان، اعتبار‌های قابل‌توجهی اختصاص داده است.

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: مراکز درمانی این استان از ابتدای دولت سیزدهم به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی مجهز شدند.

ارسلان خالدی فر افزود: خرید و تجهیز دستگاه ام. آر.‌ای بروجن و لردگان با اعتباری افزون بر ۸۲ میلیارد تومان، دستگاه سی. تی. آنژیوگرافی شهرکرد با اعتباری افزون بر ۱۲۰ میلیارد تومان، دستگاه سی. تی. اسکن لردگان با هزینه ۱۵ میلیارد تومان، دستگاه سی. تی. اسکن اردل با صرف اعتبار ۱۰ میلیارد تومان نصب شده است.

به گفته وی، خرید و تجهیز دستگاه لیزر اگزایمر شهرکرد با ۲۰ میلیارد تومان، دستگاه اندوسونوگرافی شهرکرد با اعتباری بیش از ۱۵ میلیارد تومان، دستگاه سنجش تراکم استخوان شهرکرد با هزینه چهار میلیارد تومان، هشت دستگاه رادیولوژی دیجیتال با اعتباری افزون بر ۲۵ میلیارد تومان در این مدت خریداری و در مراکز درمانی استان نصب شده است.

وی از تهیه دستگاه لیزر "پی. آر. پی" در شهرکرد با اعتبار سه میلیارد تومان و سه دستگاه ویدئو آندوسکوپ با هزینه ۹ میلیارد تومان خبر داد و گفت: تامین تجهیزات پزشکی از مراجعه بیماران به استا نهای همجوار کم خواهد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی سامانه ثبت آنلاین بیماران قلبی و عروقی کشور در مرکز آموزشی درمانی هاجر (س) شهرکرد خبر داد و گفت: در این مرکز ریجستری قلب شامل ثبت اطلاعات بیماران قلبی انجام می‌شود که استفاده از این فناوری باعث ثبت یکپارچه اطلاعات بیماران به صورت محرمانه و دسترسی آن در سراسر کشور و تسهیل انجام تحقیقات در این زمینه و تصمیم‌گیری بهتر در خصوص اقدامات پیشگیرانه و درمانی متناسب با وضعیت بیماری‌های قلبی و عروقی در هر استان و منطقه انجام می‌شود.

به گفته وی، سامانه ریجستری شامل اطلاعات جامعی از همه بیماران قلبی که آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی و استمی انجام دادند، ثبت می‌‍شود.

خالدی‌فر از فعال شدن دستگاه آندوسونوگرافی مرکز آموزشی درمانی هاجر (س) با اعتباری بیش از ۱۱.۵ میلیارد تومان برا‌ی نخستین بار در استان خبر داد و گفت: این دستگاه با قدرتی بسیار بالاتر از دستگاه‌های. ام. آر. آی و سی. تی. اسکن قابلیت سونوگرافی از اعضای داخلی مانند مری، معده، دئودنوم، روده بزرگ ورکتوم را دارد.

وی اظهار داشت: با راه‌اندازی این دستگاه از مراجعه بیماران به استان‌های همجوار برای دریافت خدمات این دستگاه کاسته می‌شود.

به گفته وی، دستگاه آندوسونوگرافی در ارزیابی سرطان مری، ریه، پانکراس، معده و رکتوم لنفوما، مری بارت، تومور‌های نورواندوکرین، التهاب پانکراس و کیست‌های پانکراس، سنگ‌های مجاری صفرا، سارکوئیدوزیس (ناهنجاری‌های گوشت مانند) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت:تشخیص وسعت سرطان و میزان پیشرفت آن، ارائه اطلاعات دقیق در مورد نوع سلول‌های سرطانی ریه، ارزیابی یافته‌های غیر طبیعی حاصل از تست‌های تصویربرداری مانند کیست لوزالمعده، را از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.