سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت سوریه با مقام سازمان جهانی بهداشت گفتگو کرد

منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، وزیر بهداشت سوریه با مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت درباره زلزله‌زدگان سوری گفتگو کرد.

حسن الغباش، وزیر بهداشت سوریه با احمد المنظری، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در حلب سوریه دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه(سانا)، وزیر بهداشت سوریه با مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت، اولویت‌های همکاری مشترک برای ارائه خدمات درمانی لازم برای کسانی که در زلزله مرگبار اخیر آسیب دیدند را مورد بحث و بررسی قرار داد.
الغباش در این دیدار که در ساختمان استانداری حلب برگزار شد، با اشاره به اینکه بخش بهداشتی و درمانی سوریه به صورت شبانه روزی و با تمام توان برای رفع نیاز‌های ضروری مصدومان تلاش می‌کنند، به نقش سازمان جهانی بهداشت در تامین نیاز‌های لازم تأکید کرد.
وزیر بهداشت سوریه همچنین بر اهمیت کمک رسانی به بخش بهداشت و درمان این کشور به ویژه در زمینه تأمین تجهیزات پزشکی، تجهیزات و دارو برای افزایش کمک رسانی به آسیب دیدگان این فاجعه انسانی تأکید کرد و گفت که این کمک‌ها باید پایدار باشد.
از سوی دیگر مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت سوریه و مراجع ذیربط جهت ارائه خدمات درمانی با توجه به نیاز‌های روزافزون ناشی از پیامد‌های زلزله، تلاش‌های کادر درمانی و پرستاری بخش بهداشت سوریه را ستود.
پیش‌تر عمار عمار، سخنگوی منطقه‌ای صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) نسبت به شیوع بیماری‌های واگیردار در سوریه هشدار داده بود.
وی با بیان اینکه مردم سوریه به همه نوع کمک نیاز دارند، افزود: نیاز‌های اساسی اکنون در سوریه آب آشامیدنی سالم و غذا است.
وزارت خارجه سوریه پیش‌تر در بیانیه‌ای از کشور‌های عضو سازمان ملل، دبیرخانه این سازمان، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سایر نهاد‌های دولتی و غیر دولتی خواسته بود تا به سوریه و دولت این کشور برای حل فاجعه انسانی ناشی از زلزله اخیر کمک کنند.
وزارت خارجه سوریه گفته بود: این نهاد‌ها می‌توانند در زمینه نجات زلزله زدگان، بیرون کشیدن جنازه‌ها و ارائه کمک‌های غذایی و بهداشتی به شهروندان سوری کمک کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.