سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی حدود هزار نفر از مشمولان عفو رهبری در اصفهان

شرایط آزادی حدود هزار نفر از زندانیان اصفهان که مشمول عفو رهبری شده‌اند فراهم شد.

دادستان کل کشور گفت: با توجه به صدور فرمان رهبر انقلاب برای عفو گسترده زندانیان در سراسر کشور افراد واجد شرایطی که در کارگروه‌های عفو پرونده آن‌ها بررسی شده بود مشمول عفو شدند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: در استان اصفهان ۱۹۴ نفر از زندانیان اغتشاشات اخیر و ۷۹۲ نفر از محکومان جرائم عمومی نامه آزادی گرفتند تا به آغوش خانواده بازگردند.

 رئیس کل دادگستری استان اصفهان نیز در بازدید دادستان کل کشور از زندان اصفهان اظهار کرد: آنچه که انقلاب اسلامی ایران را نسبت به انقلاب‌های دیگر در سطح جهان برتری داده، جلوه‌های کرامت و رأفت اسلامی است که نمونه‌ای از آن را می‌توان در پیشنهاد هوشمندانه عفو رئیس قوه قضاییه و موافقت کریمانه رهبر انقلاب اسلامی با این عفو گسترده، مشاهده کرد.


حجت‌الاسلام اسدالله جعفری توضیح داد: در کارگروهی که با حضور نماینده رئیس کل دادگستری استان، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و رئیس سازمان زندان‌های استان به صورت روزانه تشکیل می‌شود شرایط آزادی دیگر زندانیان مشمول این طرح، بررسی و برای آزادی مشمولان اقدام می‌شود.


او در تشریح دستورالعمل ابلاغی رئیس قوه قضاییه که بر اساس آن تعداد قابل توجهی از زندانیان به آغوش گرم خانواده باز خواهند گشت؛ گفت: بر اساس این دستورالعمل دو دسته از زندانیان مورد عفو قرار خواهند گرفت؛ دسته اول متهمان و محکومان حوادث و اغتشاشات اخیر و دسته دوم محکومان و متهمان جرائم عمومی هستند.


رئیس  کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: از جمع دستگیر شدگان حوادث اخیر به جز افرادی که پیش از این با اخذ تعهد در مراجع انتظامی و معرفی کفیل یا وثیقه از زندان آزاد شده بودند، همچنین افرادی که در اغتشاشات اقدام به قتل، تحریق و تخریب کرده بودند و کسانی که دارای شاکی خصوصی هستند و به واسطه مدیریت نیرو‌های قضایی، انتظامی و امنیتی در اغتشاشات تعداد این افراد بسیار کم است بقیه متهمان و محکومان مورد عفو قرار خواهند گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.