سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی ورود سامانه بارشی جدید به لرستان

اداره کل هواشناسی لرستان اعلام کرد: سامانه بارشی جدیدی از یکشنبه هفته آینده وارد می‌شود و همه نقاط استان را با شدت و ضعف در بر می‌گیرد.

 بر این اساس ابرناکی، بارش باران گاهی رعد و برق، احتمال تگرگ در مناطق سردسیر بویژه نواحی از شهر‌های شمالی و شرقی، بارش برف در ارتفاعات، گردنه‌ها و محور‌های مواصلاتی، کولاک برف، کاهش دمای هوا و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

مه آلودگی و کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای، آب گرفتگی معابر عمومی، ایجاد رواناب، خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی و افت فشار گاز از مخاطرات این سامانه عنوان شده است.

بنابر پیش بینی هواشناسی لرستان، این سامانه بارشی همه نقاط استان را با شدت و ضعف تحت تاثیر قرار خواهد، اما روز‌های دوشنبه و سه شنبه بیشینه تمرکز فعالیت آن برای نقاط نیمه شرقی استان و زمان پایان فعالیت آن چهارشنبه هفته آینده خواهد بود.

هواشناسی لرستان بر لزوم اجتناب از سفر‌های غیر ضروری، رعایت نکات ایمنی و مجهز کردن خودرو‌ها به تجهیزات زمستانی، عدم فعالیت کوه‌نوردی، آماده باش راهداری‌ها برای آماده سازی تجهیزات برف زدایی و برف روبی، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی و سایر اقدامات پیشگیرانه تاکید کرده است.

گفتنی است هوای لرستان در روز ۲۲ بهمن نیز طی ساعات صبح تا اواسط روز شنبه صاف بتدریج همراه با افزایش پوشش ابر و گاهی افزایش سرعت باد پیش بینی می‌شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
صادق
۱۸:۴۲ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
بابا تو رو خدا شما نمیخاد کارشناسی کنید چون وقتی گفتید هوا خوبه همیشه برعکس شده .ما خودمون ازشما کارشناس تریم زحمت نکشید.فقط حقوق بگیرید ازتون کارشناسی نمیخایم.پارسال گفتید به کشاورزان که گندم دیم کشت نکنید چون بارندگی در لرستان نداریم اما خوشبختانه امسال اینقد بارندگی تو پاییز خوب بود که هیچ سالی اینجوری نبود .پس نمیخاد کارشناسی کنید