سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیین اختتامیه جشنواره هنری ادبی شهرزاد و دنیازاد برگزار شد

آیین اختتامیه نخستین دوره از جشنواره «شهرزاد و دنیازاد» با حضور کودکان و نویسندگان ایران و افغانستان در خانه فرهنگ و هنر ملل قم برگزار شد.

آیین اختتامیه نخستین دوره از جشنواره هنری ادبی «شهرزاد و دنیازاد» با حضور کودکان و نوجوانان مهاجر افغانستانی و نویسندگان کودک و نوجوان ایران و افغانستان در خانه فرهنگ و هنر ملل قم برگزار شد.

کودکان و نوجوانان مهاجر از هشت ساله تا هجده ساله که برگزیدگان این جشنواره بودند به خاطره‌گویی از زندگی در ایران پرداختند و از کتاب «پرواز قاصدک مهاجر» (مجموعه خاطرات کودکان و نوجوانان افغانستان از مهاجرت) با حضور مدیر انتشارات «اندیشه مولانا» و دیگر اهالی کتاب و فرهنگ رونمایی شد.

«مسلم ناصری» و «زهرا عبدی» از نویسندگان کودک و نوجوان ایران و «احمد مدقق» و «فائزه صالحی» از نویسندگان کودک و نوجوان افغانستان ازجمله نویسندگانی بودند که در این مراسم حضور یافتند.

جشنواره هنری ادبی «شهرزاد و دنیازاد» جشنواره‌ای اختصاصی برای کودکان و نوجوانان افغانستان است که نخستین دوره‌اش را با شعار «قاصدک، مهاجر است که پرواز می‌کند» به خاطره‌نویسی درباره‌ مهاجرت اختصاص داد.

این جشنواره به کوشش «انجمن ادبیات کودک و نوجوان افغانستان» و با همکاری «موسسه داستان طلوع جمعه» و برخی دیگر از انجمن‌ها و موسسه‌های خصوصی و غیردولتی برگزار شد.

دبیر علمی این جشنواره گفت: در این دوره هم از افغانستان و هم از کودکان و نوجوانان مهاجر در ایران شرکت‌کننده داشتیم. نوجوانان افغانستانی از هرات و مزار شریف خاطرات خود را درباره مهاجرت به ایران نوشته بودند و کودکان و نوجوانان مهاجر در ایران از شهر‌های قم، مشهد، یزد، اصفهان، کاشان، بندرعباس، پیشوا، قرچک، فشافویه و کرج خاطره‌های خود را از زندگی مهاجرت در ایران فرستادند.

مرتضی شاه ترابی افزود: آثار رسیده به دبیرخانه در سه گروه سنی هفت تا یازده سال، دوازده تا پانزده سال و شانزده تا هجده سال دسته‌بندی شد و آثار هر گروه را یک نویسنده کودک و نوجوان ایرانی و دو نویسنده کودک و نوجوان افغانستانی داوری کرد.

وی گفت: در مجموع دوازده اثر از بین آثار راه‌یافته به مرحله پایانی برگزیده و ۹ اثر شایسته‌تقدیر معرفی شدند که مجموع این خاطرات را انتشارات «اندیشه مولانا» (تهران) در کتاب «پرواز قاصدک مهاجر» منتشر کرد.

آیین اختتامیه جشنواره هنری ادبی «شهرزاد و دنیازاد» با تقدیر از خاطرات برگزیده به کار خود پایان داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.