سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزبانی اصفهان از ۴۳ هیئت و مقام خارجی

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان گفت: طی ۹ ماهه امسال، اصفهان میزبان ۴۳ هیئت و مقام خارجی بود.

 علیرضا سالاریان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۹ ماهه امسال ۱۶ سفر دیپلمات‌های خارجی و ۲۷ سفر هیئت‌های خارجی به استان اصفهان را داشتیم و در مجموع اصفهان میزبان ۴۳ هیئت و مقام خارجی طی ۹ ماه بود.

او کمک به روابط خارجی استان را از دستور کار‌های تعریف شده برای نمایندگی وزارت خارجه بیان و اعلام کرد: با این هدف ظرفیت‌های اقتصادی استان به سفارت‌خانه‌های ایران در دیگر کشور‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود و اگر کشور یا شرکتی خارجی تمایل به کار در اصفهان داشته باشد از طریق نمایندگی وزارت امورخارجه در استان با اتاق بازرگانی و دیگر دستگاه‌های استان مرتبط می‌شود.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان با برشمردن ظرفیت‌های صادراتی اصفهان از جمله در حوزه مصالح ساختمانی، فولاد، نساجی، فرش، لبنیات و سنگ گفت: برای مثال در زمینه سنگ، شرکت‌های اصفهانی در نمایشگاه‌های کشور چین همه ساله شرکت می‌کنند؛ همچنین در زمینه شیر، لبنیات و محصولاتی از این قبیل با توجه به مزیت خوبی که استان دارد اگر شیوه‌نامه‌های مربوط به هر محصول رعایت و بازاریابی شود می‌توان به کشور‌های اطراف صادرات داشته باشیم.

سالاریان فعالیت نهاد‌هایی نظیر دانشگاه‌ها و شهرداری در زمینه دیپلماسی عمومی را چشمگیر خواند وافزود: در زمینه دیپلماسی عمومی تولیداتی به زبان‌های عربی، انگلیسی و چینی برای معرفی اصفهان عرضه شده است.

او با اشاره به ظرفیت سالن اجلاس سران در اصفهان گفت: قطار سریع‌السیر تهران-اصفهان با الگوگیری از کشور‌های موفق در این عرصه مانند ترکیه و چین  باید هرچه زودتر راه‌اندازی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.