سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح دپارتمان ملی آموزش معدن نهبندان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از افتتاح دپارتمان ملی آموزش معدن شهرستان نهبندان خبر داد.

کامرانی فرد مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: همزمان با دهه فجر و با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور و فرماندار نهبندان دپارتمان ملی آموزش معدن شهرستان نهبندان افتتاح شد.

او افزود: کار راه اندازی این دپارتمان شهریور سال ۱۳۹۹ آغاز شد و امروز به بهره برداری رسید.

کامرانی فرد اظهار کرد: تعمیر ماشین آلات سنگین، برق صنعتی، هیدرولیک پنوماتیک و در بخش معدن نیز ایمنی در معدن و کارگر تخریب کار معدن از جمله مهم ترین حرفه های آموزشی در این دپارتمان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی تصریح کرد: هدف از دپارتمان ملی آموزش معدن در شهرستان نهبندان تأمین نیروی کار در بخش معدن است.

ظرفیت‌های معدنی نهبندان هنوز ناشناخته است

نخعی نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس در این آیین گفت: ظرفیت‌های معدنی نهبندان هنوز ناشناخته است و با تکمیل بخشی از اکتشافات معدنی مشخص شده که ذخیره‌ معادن گرانیت نهبندان ۵۰ میلیون تن است.

او آموزش‌های مهارتی را از زیرساخت‌های مهم بخش رونق معادن عنوان کرد و افزود: تأمین نشدن نیروی انسانی مهارت دیده از معضلات فراروی این بخش است و با راه‌اندازی دپارتمان ملی معدن و انتقال برق به مناطق معدنی از جمله هیرد و شاهکوه تحول بزرگی در بخش معدن شهرستان نهبندان ایجاد خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس ادامه داد: هم اکنون بیش از هزار و ۳۰۰ نفر از شاغلین بخش معدن استان در شهرستان نهبندان مشغول به فعالیت هستند و این در حالی است که تاکنون فقط ۱۰ درصد از معادن استان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

دپارتمان معدن ضرورتی برای توسعه معادن استان و استان‌های همجوار

حسینی نیا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز در آیین افتتاح دپارتمان ملی آموزش معدن نهبندان گفت: دپارتمان معدن ضرورتی برای توسعه معادن استان و استان‌های همجوار است.

او افزود: معادن نقطه قوت خراسان جنوبی هستند و توجه و توسعه آن می‌تواند به تنهایی بار اقتصادی استان را به دوش بکشد.

حسینی نیا اظهار کرد: دپارتمان ملی صنعت و معدن در ۲۰ شغل و حرفه‌ای که مرتبط با معدن است ارائه‌ آموزش ها‌ی معدنی در سطح ملی خواهد داشت که تربیت نیرو در زمینه‌ معدن همچون حفاری و استخراج پیش بینی شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: برنامه‌ مهم دیگر برای توسعه‌ این دپارتمان رونق گردشگری معادن است و بنا داریم دپارتمان معدن و صنعت نهبندان را به قطب گردشگری معدن تبدیل کنیم.

او برنامه جدی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور را ملی بودن این دپارتمان عنوان کرد و گفت: داوطلبان مهارت آموزی از سراسر کشور می‌توانند با حضور در دوره‌های آموزشی پیش بینی شده نیاز مهارتی استان خود را تأمین کنند و بنا داریم دپارتمان معدن و صنعت نهبندان را قطب گردشگری معدن کنیم.

حسینی نیا با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰ میلیاد تومان برای راه اندازی و تجهیز این دپارتمان هزینه شده است افزود: در این دپارتمان آموزش‌های تعمیر و نگهدار ی ماشین‌های سنگین و نیمه سنگین حوزه معادن، آموزش رانندگی ماشین‌های سنگین راهداری و معدنی را در برنامه داریم و  از امروز کارگاه‌های آموزشی ماشین آلات معدنی، هیدرولیک، تراش سنگ، برق صنعتی، الکترونیک و پنوماتیک فعال شد.

گفتنی است در پایان این آیین نیز امضای تفاهم نامه مابین رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی و مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان به منظور انتقال تجربیات و همکاری با دپارتمان ملی معدن شهرستان نهبندان صورت گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.