سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرگ درختان باز هم در شاهرود/ ۲۵ درخت شبانه قطع شدند

یک‌بار دیگر ماجرای قطع درختان در شاهرود اعتراض برخی شهروندان را به دنبال داشته است قرائن و شائبه‌های مطرح شده خبر از انجام این کار از سوی شهرداری می‌دهد.

قطع بیش از ۲۵ اصله درخت در شهر شاهرود یک‌بار دیگر مورد اعتراض شهروندان قرار گرفته است این درختان در پارک بوستان گل‌های شاهرود و همچنین فضای سبز خیابان تهران قطع شدند و شواهد نشان می‌دهد که این درختان خشک نبوده اند.

تحقیقات نشان می‌دهد که از این مکان بالغ بر ۲۵ درخت قطع شده است ۱۷ الی ۱۸ مورد در خیابان تهران و شش الی هفت مورد در بوستان گل‌ها بوده است.

یک شهروند سمنانی می‌گوید: ساعت یک بامداد دو شب قبل در خیابان موسوم به تهران شاهرود در حال تردد شاهد افروختن آتشی در منطقه فضای سبز شدیم و زمانی که به این منطقه نزدیک شدیم مشاهده کردیم که گروهی با تراکتور، کامیون و جرثقیل در حال قطع درختان هستند.

این شهروند افزود: این گروه دارای تجهیزاتی مانند اره موتوری بودند و درختانی که گویا لحظاتی قبل قطع شده بودند را گردآوری و حمل می‌کردند.

این شهروند شاهرودی با بیان اینکه درختان قطع شده هنوز سبز بودند، بیان داشت: وقتی از مسئول در صحنه درباره علت امر پرسیدیم پاسخی داده نشد و حتی شهردار شاهرود هم پاسخی نداده است. ما در صحنه ۱۷ الی ۱۸ درخت قطع شده را مشاهده کردیم که قابلیت کشت دوباره هم ندارند.

وی با طرح این پرسش که اگر یک شهروند عادی نسبت به قطع این درختان اقدام کند شهرداری و مقامات قضائی چه برخوردی با وی می‌کنند، افزود: کسانی که از بیت‌المال حقوق می‌گیرند تا حافظ فضای سبز باشند، چطور این درختان را قطع کرده‌اند.

گفتنی است یک کارشناس فضای سبز نیز با دیدن تصویر درختان و همچنین تنه بر جای مانده تائید کرد که این درختان خشک نیستند.

منبع : مهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.