سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفت شهر و ۲۵ روستای سیستان و بلوچستان گاز دار شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی هفت شهر از ۵۵ شهر و ۲۵ روستا از سه هزار و ۲۸۰ روستای دارای قابلیت گازرسانی این استان تا کنون گازدار شده‌ است.

منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تاکنون چهار هزار و ۱۳۷ کیلومتر شبکه گاز رسانی در سیستان و بلوچستان اجرا شده است.

وی ادامه داد: هم‌اینک با گازدار شدن ۲ هزار و ۳۷۱ کیلومتر خط لوله انتقال در سیستان و بلوچستان بیش‌از ۱۱۹ هزار و ۶۴۳ خانوار شهری و ۲ هزار و ۱۶۷ خانوار روستایی از گازشهری برخوردار شده‌اند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین یک‌هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان نیز از ابتدای شروع پروژه تا بهمن ماه سال ۱۴۰۱ برای گازرسانی به این استان هزینه شده است.

وی گفت: پروژه عظیم انتقال گاز از عسلویه به سیستان و بلوچستان به طول ۹۰۲ کیلومتر در سال ۱۳۸۴ آغاز شد که در شهریورماه ۱۳۸۹به شهرستان ایرانشهر و در اسفندماه سال ۱۳۹۵ به زاهدان رسید و در ادامه توسعه شبکه،گازرسانی به منطقه سیستان عملیاتی شد و خط انتقال گاز از زاهدان به زابل به طول ۱۰۸ کیلومتر انجام و این خط در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید.

بیجار افزود: به منظور تسریع در حوزه گازرسانی در سیستان و بلوچستان مقرر شد طرح ضربتی گازرسانی با استفاده از ظرفیت استان‌های معین آغاز شود و گازرسانی به شهرهای مرکزی و غربی استان شامل زاهدان، خاش، میرجاوه و تفتان، شهرهای شمالی شامل زابل، زهک، هامون، نیمروز و هیرمند، شهرهای شرقی استان شامل سراوان، سیب سوران، مهرستان، و شهرهای جنوبی استان شامل دشتیاری، چابهار،کنارک، راسک، سرباز، قصرقند، نیکشهر و فنوج در دستورکار قرار گرفت.

حدود ۶۷۳ مشترک در سیستان و بلوچستان از گاز برخوردار شدند و بقیه شبکه‌ها انتقال تا انتهای سالجاری تزریق گاز انجام خواهد شد

وی بیان کرد: هم‌اینک باقی‌مانده شبکه شهرهای زابل، زهک، هامون، نیمروز و هیرمند نیز در حال اجراست که تا کنون ۲۵۰ کیلومتر شبکه اجرا شده در این شهرها، گازدار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.