سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر رفاه:

لازمه عمل درست، داشتن اطلاعات جامع و دقیق است

مرتضوی گفت: سامانه پرسشنامه‌های رفاه و سلامت اجتماعی خلاء گردآوری اطلاعات در حوزه مطالعات اجتماعی را رفع می‌کند.

سید صولت مرتضوی در آیین رونمایی از سامانه پرسشنامه‌های رفاه و سلامت اجتماعی (پُرسا) گفت: سامانه پرسشنامه‌های رفاه و سلامت اجتماعی با عنوان مستعار (پُرسا) با هدف جمع آوری اطلاعات هوشمند از مرحله شناسایی، استحقاق سنجی تا ارائه خدمت به گروه‌های هدف طراحی و راه اندازی شد.

وی، مهم‌ترین اصول سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در حوزه‌های رفاه اجتماعی را حمایتگری و سلامت اجتماعی عنوان کرد و گفت: وزارت رفاه در تدوین سیاست‌ها و اجرای برنامه‌های حمایتی اثرگذار بر استفاده از روش‌های خلاقانه، نوین و داده محور برای شناسایی و حمایت اجتماعی هدفمند از اقشار کم برخوردار و آسیب‌پذیر جامعه تاکید دارد.

مرتضوی لازمه عمل درست و مفید را داشتن اطلاعات جامع و دقیق دانست و گفت: این سامانه خلاء گردآوری اطلاعات در حوزه مطالعات اجتماعی را رفع می‌کند.

داریوش ابوحمزه معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: مزیت‌های اصلی ایجاد این سامانه کارآمدی فرآیند ها، افزایش بازدهی و کاهش فساد است.

وی، یکی از رویکرد‌های اصلی دولت سیزدهم را تحقق دولت الکترونیک عنوان کرد و افزود: شناسایی و صحت سنجیِ دقیق وضعیتِ گروه‌های هدف، نیازمندیابی فعال، انجام انواع ارزیابی‌ها، نظرسنجی‌ها، پیمایش‌ها و بازدید‌های میدانی مستمر، پایش لحظه‌ای، استخراج سریع و تحلیل آسان از داده‌های گردآوری شده را از جمله امکانات این سامانه است.

ابوحمزه با بیان اینکه بازدید‌های میدانی فرد و کاغذ محور است، گفت: سامانه پرسا خطا‌های انسانی را کاهش می‌دهد.

وی گفت: جمع آوری اطلاعات مفید و اثر گذار با کمک و مشارکت ذی‌نفعان، فعالین اجتماعی، بنگاه‌های اقتصادی، موسسات خیریه و غیر دولتی و محیط‌های کار و کارگری امکان پذیر می‌شود.

معاون رفاه اجتماعی گردآوری اطلاعات در انجام مأموریت‌های حوزه رفاه اجتماعی، بهزیستی و سلامت اجتماعی را نیازمند بازبینی، اصلاح و استفاده از شیوه‌های نوین رصد و ارزیابی عنوان و اضافه کرد: بنابراین بهتر است به جای استفاده از فرم یا چک لیست‌های کاغذی برای گردآوری اطلاعات، به سمت روش‌های سریع، دقیق، هوشمند و قابل نظارت حرکت کنیم.

وی گفت: امکان گردآوری اطلاعات پرسشنامه‌ها، فرم‌ها و چک لیست‌ها توسط پرسشگران و کارشناسان بازدید میدانی، امکان نظارت لحظه‌ای و آنلاین بر فعالیت پرسشگران و کارشناسان بازدید میدانی، امکان ثبت موقعیت مکانی و زمان دقیق گردآوری اطلاعات، امکان بهره‌برداری برای دستگاه‌های اجرایی مرتبط که ماموریت‌های در قالب بازدید‌های میدانی یا طرح‌های افکار سنجی در حوزه رفاه اجتماعی، سلامت اجتماعی، توانمندسازی و حمایت‌گری از گروه‌های در معرض آسیب یا آسیب دیده را از دیگر قابلیت‌های سامانه پرسا است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.