سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین برای هفتمین سال متوالی شریک تجاری اصلی آلمان باقی مانده است

آمارها نشان می‌دهد علیرغم نگرانی مقامات آلمانی نسبت به وابستگی به چین، این کشور در هفت سال گذشته مهم‌ترین شریک تجاری برلین بوده است.

با وجود هشدار‌های سیاسی در برلین درباره وابستگی بیش از حد به چین، تجارت بین آلمان و چین در سال گذشته به رکورد بی سابقه‌ای رسید و این کشور آسیایی را به مهم‌ترین شریک تجاری آلمان برای هفتمین سال متوالی تبدیل کرد.

به گزارش رویترز، بر اساس داده‌های دفتر آمار آلمان، در سال گذشته کالا‌هایی به ارزش حدود ۲۹۸ میلیارد یورو بین دو کشور مبادله شده که حدود ۲۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش داشته است.

در سال ۲۰۲۲، واردات آلمان از چین ۱۹۱ میلیارد یورو بود که حدودیک سوم بیشتر از سال ۲۰۲۱ است. در همین حال، صادرات آلمان به چین تنها با ۳.۱ درصد افزایش، در سال گذشته به ۱۰۷ میلیارد یورو رسیده است. در مجموع، آمار‌ها نشان می‌دهد آلمان حدود ۸۴ میلیارد یورو کسری تجاری با چین دارد.

لوکاس منخوف، رئیس بخش اقتصاد جهانی در موسسه تحقیقات اقتصادی آلمان در این خصوص هشدار داده و می‌گوید: «جنگ روسیه و اوکراین به طور چشم‌گیری به ما نشان داد چگونه وابستگی کالایی می‌تواند به عنوان اهرم سیاسی مورد استفاده قرار گیرد. اگر چین به تایوان حمله کند، اقتصاد آلمان ممکن است با مشکل عرضه مواجه شود».

آلمان حدود دو سوم فلزات به اصطلاح خاکی کمیاب را از چین وارد می‌کند. این فلزات در باتری‌ها، نیمه هادی‌ها و آهنربا‌های مورد استفاده در خودرو‌های الکتریکی ضروری هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.