سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی سامانه ۱۶۵۶ یگان حفاظت از اراضی ملی

سامانه مردمی ۱۶۵۶ یگان حفاظت از اراضی ملی در مازندران راه‌اندازی شد.

علی دیوسالار سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران از راه اندازی سامانه مردمی ۱۶۵۶ یگان حفاظت از اراضی ملی در استان خبر داد و گفت: تلفن گویای یگان حفاظت اراضی به منظور حفظ و صیانت از حقوق و سرمایه‌های ملی در حوزه اراضی ملی و همچنین جهت دریافت اخبار و گزارشات مردمی از تخلفات، تعرضات و تصرف اراضی دولتی راه اندازی شده است.

او افزود:هم استانی‌ها می‌توانند به طور شبانه‌روزی و از طریق شماره گیری این سامانه گزارشات خود را اعلام کنند.

دیوسالار گفت: شهروندان می‌توانند با سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اعلام کنند و این اطمینان داده خواهد شد تا به فوریت رسیدگی و برخورد صورت پذیرد.

او افزود: در طول مدت ۶ سال فعالیت این یگان در استان حدود ۴۹ هکتار زمین رفع تصرف شد که برای ۱۲/۶ هکتار اجرای حکم از مراجع قضایی به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان صادر شد.

دیوسالار با ابراز خشنودی از راه‌اندازی این سامانه که پل ارتباطی مفید و سازنده بین دولت و مردم است، ادامه داد: راه‌اندازی این سامانه می‌تواند در مبارزه با زمین‌خواری دقت، سرعت و نظارت را افزایش دهد.

او پیشگیری از تعرض به اراضی دولتی را مهم‌ترین وظیفه یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان دانست و افزود: «حفاظت پایدار، یگان هوشمند مقتدر و پاسخگو» شعاری است که اداره کل راه و شهرسازی استان بر آن تاکید ویژه دارد و با جدیت به گزارش‌های مردمی در خصوص زمین خواری توجه کرده و آن‌ها را مورد پیگیری قرار می‌دهد.

دیوسالار گفت: با هوشمندسازی و سیستم اطلاعات جغرافیایی و بکارگیری آن در نقشه طرح جامع و تفصیلی شهری می‌توان از اراضی راه وشهرسازی حفاظت کرد و از راه دور این اراضی را تحت کنترل قرار داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.