سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با دهه مبارک فجر؛

بهره‌برداری از ۶دستگاه مخزن ذخیره‌سازی بنزین ونفت‌گاز در بندرعباس

طی مراسمی با حضور استاندار هرمزگان ۶دستگاه مخزن ذخیره‌سازی بنزین و نفت‌گاز در بندرعباس به بهره برداری رسید.

عصر سه شنبه طی مراسمی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، ۵ پروژه یکی از شرکت‌های پالایش نفت در بندرعباس افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مهدی دوستی گفت: استان هرمزگان بویژه بندرعباس، قطب پالایشی کشور است و این امر می‌طلبد که زیرساخت‌های متناسب با این ظرفیت مرتباً بروزرسانی شوند و زیرساخت‌های جدیدی نیز متناسب با آن احداث شود.

او با اشاره به پروژه‌هایی که در روزهای گذشته با حضور وزیر نفت در هرمزگان بهره‌برداری رسید، افزود: دولت اراده جدی‌ای دارد تا توسعه استان هرمزگان را به ویژه در حوزه نفتی تحقق بخشد.

استاندار هرمزگان گفت: پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسید ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی را یک و نیم میلیون بشکه افزایش داده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، گفت: تغییرات جدی و بسیار خوبی در پالایشگاه نفت بندرعباس در حال انجام می‌باشد که تولید روغن‌های گرید ۲ و ۳ همچنین تولید کک اسفنجی که نیاز صنعت آلمینیوم سازی است نمونه‌های بارز این تحول هستند.

گفتنی است پروژه‌های افتتاح شده امروز شامل احداث ۶ دستگاه مخزن ذخیره‌سازی فرآورده‌های بنزین و نفت‌گاز هر یک به ظرفیت ۲۵۰ هزار بشکه و در مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه، بهره‌برداری از خطوط لوله ۳۰ اینچ نفت خام و فرآورده‌های صادراتی به طول ۵.۵ کیلومتر، بهره‌برداری از دیوار بتنی پیش ساخته پیرامون پالایشگاه با هدف رعایت استانداردهای حفاظتی و امنیتی پالایشگاه و محافظت از تأسیسات این مجموعه به طول ۱۱.۵ کیلومتر و ارتفاع سه متر و راه‌اندازی بویلر کمکی B21002c با هدف تأمین بخار مورد نیاز واحدهای عملیاتی با ظرفیت تولید ۱۷۵ تن در ساعت بخار با فشار ۴۲ بار و دمای ۳۸۰ درجه سانتی‌گراد بودند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.