سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح دفتر اورژانس قضایی استان کرمان

دفتر اورژانس قضایی استان کرمان باحضور جمعی مدیران قضایی استان افتتاح شد.

دفتر اورژانس قضایی کرمان با حضور مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و دادیار دیوان عالی کشور، رییس کل دادگستری استان کرمان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و جمعی از مقامات استانی افتتاح شد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری استان کرمان در این آیین از ایده اورژانس قضایی تقدیر کرد و گفت: فعالیت این اورژانس از ریشه دار شدن مسائل قضایی جلوگیری می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: اورژانس قضایی در بسیاری از شهرستان‌های استان راه اندازی شده و در مرکز استان از امروز به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

سید مهدی قویدل افزود: در شهرستان‌های استان، اورژانس قضایی در کنار دادسرا‌ها و کلانتری‌ها فعال است و سعی دارد اختلافات را قبل از تشکیل پرونده، با مصالحه ختم کند.

وی با اشاره به این مطلب که طرح اورژانس قضایی ایده ابتکاری استان کرمان بوده است، ادامه داد: در استان کرمان بیش از ۶ هزار نفر از مصلحین آموزش دیده اند و هزار نفر بکارگیری شده اند.

در دفتر اورژانس قضایی با استفاده از ظرفیت مصلحین، نهاد‌های مردمی و نخبگان برای صلح و سازش، مشاوره، آموزش و مداخله فوری و پیشگیری از تبدیل به جرم شدن آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌ شود.

برچسب ها: دادگستری ، صلح وسازش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.