سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح کاشت یک میلیارد نهال یک اقدام اجتماعی است

مدیر کل منابع طبیعی استان کرمان گفت: به دستور رئیس جمهور و وزیرجهاد کشاورزی کاشت یک میلیارد درخت در دستور کار قرار گرفته است.

مهدی رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی استان کرمان در خصوص طرح مردمی تولید یک میلیارد درخت گفت: به دستور رئیس جمهور و وزیرجهاد کشاورزی کاشت یک میلیارد درخت در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه در خصوص ارزش منابع طبیعی، گفت: امروز دنیا با چالش‌های زیست محیطی زیادی از جمله بلایای طبیعی تا آلودگی خاک، آب، فرسایش، ریزگرد، سیل، طوفان و تغییر اقلیم و عوامل ناشی از آن روبرو است و در کشور ما نیز همین بحران‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه تمام این بحران‌ها ناشی از کم توجهی و بی توجهی به منابع طبیعی در سراسر دنیا است، اظهار کرد: کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست.

رجبی زاده گفت: حفظ منابع طبیعی وظیفه شرعی و قانونی و فرهنگی و تاریخی ماست که آموزه‌های دینی بر آن تاکید داشته ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب نیز توجه زیادی به موضوع منابع طبیعی و درختکاری دارند و از نظر فرهنگی در اشعار ما از این موضوع نیز زیاد یاد شده است تولید و کاشت یک میلیارد درخت به عنوان یک اقدام اجتماعی و مردمی از کار‌های مهم سازمان منابع طبیعی است که به مدت چهار سال با حمایت دولت و مشارکت مردم و علاقه‌مندان به منابع طبیعی و محیط زیست در کشور اجرایی می‌شود.

مهدی رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار داشت: طرح کاشت یک میلیارد نهال یک اقدام جمعی و تیمی است و سازمان منابع طبیعی این اقدام را با مشارکت آحاد جامعه و حمایت دولت انجام می‌دهد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های جامعه دانش آموزی و دستگاه فرهنگ ساز صدا و سیما، درطرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: مشارکت مردم بدون ایجاد انگیزه مفهوم پیدا نمی‌کند، از این رو استفاده از گونه‌های گیاهان دارویی در این طرح به جهت اقتصادی بودن و توانمند سازی جوامع محلی و مردم در دستور کار منابع طبیعی قرار دارد.

رجبی زاده با اشاره به اینکه طیف‌های مختلفی از اقشار مردم در این پویش اجتماعی حضور دارند بیان داشت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ناگزیر است با توجه به شرایط اقلیمی کشور و وجود عوامل تهدید در منابع طبیعی و محیط زیست پویش درختکاری را در کنار دیگر اقدامات منابع طبیعی اجرایی نماید

رجبی زاده از برنا مه هماهنگی با آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت جامعه دانش آموزی در امر کاشت نهال، مشارکت فعال در روز ۲۲ بهمن و برپایی غرفه جهت توزیع نهال بین اقشار مختلف مردم را از برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی استان عنوان نمود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.