سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۵ کیلومتر راه روستایی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

۹۵ کیلومتر راه روستایی در هفتمین روز دهه فجر با حضور وبیناری وزیر راه و شهرسازی در استان خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح این طرح که معاون عمرانی استاندار نیز حضور داشت، گفت: ۹۵ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان احداث شده است.

جلال‌زاده با بیان اینکه ۹۵ کیلومتر در قالب ۱۷ پروژه راه روستایی به بهره‌برداری رسید افزود: ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در خراسان جنوبی داریم که از این تعداد ۸۴۷ روستا از راه آسفالت برخوردار و مابقی روستا‌ها فاقد راه آسفالت هستند که از این تعداد راه ۷۲ روستا در دست اجراست.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی آماده آسفالت داریم که برای آسفالت آن نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: طول کل راه‌های روستایی استان ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر و از این مقدار پنج هزار و ۹۵۶ کیلومتر آسفالت است.

وی گفت: ۹۷.۶۲ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از راه آسفالت برخوردار هستند و تکلیف قانونی ما احداث راه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار است.

جلال‌زاده مهمترین مشکل در زمینه اجرا و تسریع طرح‌های احداث راه‌های روستایی خراسان جنوبی را کمبود اعتبار عنوان کرد و گفت: در زمینه احداث راه‌های روستایی ردیف اعتباری ملی نداریم و اعتبارات استانی هم محدود است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.