سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خوزستان:

نفت و صنعت رابطه تنگاتنگی باهم دارند

استاندار خوزستان گفت: نفت و صنعت رابطه تنگاتنگی باهم دارند و در کنار یکدیگر تعریف می‌شوند، خوزستان در گذشته از نعمت نفت برخوردار بود، ولی صنعت نداشت.

حسینی محراب استاندار خوزستان گفت: از مسئولان نفت تقاضا دارم برای بهبود و پیشرفت صنعت نفت، دیوان سالاری اداری را کم کنند و بخشی از آن را به مناطق نفتخیز تفویض نمایند تا شاهد حرکت نو و جدیدی در قطعه سازی باشیم.

او می گوید: مقام معظم رهبری بار‌ها تاکید داشتند که روحیه جهادی جهادگران عامل پیروزی و سربلندی آن هاست و ما مصداق عینی این را در صنعت نفت مشاهده می‌کنیم.

استاندار خوزستان گفت: اگر در حوزه نفت، حفاری و پتروشیمی مقایسه تطبیقی بین زمانی که قطعه نمی‌ساختیم و وارد کننده بودیم با بعد از زمانی که سخت افزار را تولید کردیم داشته باشیم متوجه تفاوت آشکار قیمت‌ها خواهیم بود.

او همچنین خطاب به مسئولین نفت گفت: از مسئولین نفت تقاضا دارم برای بهبود و پیشرفت این صنعت، بروکراسی اداری را کم کنند و بخشی از آن را به مناطق نفتخیز تفویض نمایند تا شاهد حرکت نو و جدیدی در قطعه سازی باشیم.

حسینی محراب گفت: خوزستان با تمامی استان‌های جنوب ارتباطات داریم و می‌توانیم بازار منطقه باشیم و کشور‌های همسایه با این توانمندی ما بیشتر آشنا شوند و ارتباط بگیرند، لازم است از شرکت‌هایی که به کمک صنعت نفت آمده اند تا توان این صنعت را تقویت کنند؛ تشکر کنیم. در حال حاضر شرکت‌های خارجی حضور ندارند و شما تولیدکنندگان ملی هستید که سربلندی ایران را رقم می‌زنید.

استاندار خوزستان خطاب به شرکت‌های سازنده داخلی گفت: ما با تمام قوا در کنارتان هستیم برای اینکه تولید صیانتی داشته باشیم تا آن بازار‌هایی که همیشه در اختیار جمهوری اسلامی بوده را حفط کنیم.

به گفته او در این فعلی قوی‌ترین درآمد‌های ارزی کشور مربوط به نفت و پتروشیمی است و به لطف خداوند ذخایر ارزی کشور از پشتوانه بالا و قابل قبولی برخوردار است. ما در زمینه صادرات مشکلی برای کشور نداریم و این امکانی است که قطعه ساز می‌تواند از ارز استفاده کند.

این مقام مسئول گفت: با آغوش باز از تمام دوستانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند پذیرا هستیم، موانع را کاهش می‌دهیم و زمینه همکاری را فراهم خواهیم کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
صنعت است که نفت را میسازد و نفت است که انرژی برای صنعت است
پس بفکر رشد صنعت پر کشورمان و سرریزهایش به صنعت نفت کشورمان باشیم