سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود موج شدید سرما به بخش‌هایی از آمریکا و کانادا

با ورود موج جدید سرما به آمریکا و کانادا دمای هوا در برخی مناطق این دو کشور با ثبت رکوردی جدید به پایین‌ترین حد در ۵۰ سال گذشته رسید.

موج شدید و بی سابقه سرما در بخش‌هایی از آمریکا و کانادا که طی آن دما در برخی مناطق به ۸۰ درجه زیر صفر رسیده است، جان بسیاری از مردم را به خطر انداخته و جان تعدادی از مردم را نیز گرفته است.

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، موج شدید سرمای قطبی برخی مناطق آمریکا و شرق کانادا را در می‌نوردد و دمای هوا نیز با ثبت رکوردی جدید در قله کوه واشنگتن در ایالت نیوهمپشایر به ۸۰ درجه زیر صفر رسیده است.

اسکای نیوز در گزارشی درباره موج شدید سرما در آمریکا گفت: دمای هوا در برخی مناطق آمریکا و کانادا با ثبت رکوردی جدید به پایین‌ترین حد در ۵۰ سال گذشته رسید. موج شدید سرما باعث مرگ شماری از افراد و قطع برق در برخی مناطق شده است. به گفته مقامات سازمان هواشناسی، منطقه نیوانگلند که شامل شش ایالت در شمال شرقی آمریکاست شدیدترین موج سرما و یخبندان را ثبت کردند و دمای هوا در قله کوه واشنگتن در نیوهمپشایر به حدود ۸۰ درجه زیر صفر رسیده است که پایین‌ترین دما طی دهه‌های گذشته به شمار می‌رود.

سرعت باد در برخی مناطق آمریکا و کانادا به بیش از دویست کیلومتر در ساعت رسیده است. وخامت اوضاع جوی زندگی حدود یکصد میلیون نفر را در آمریکا و کانادا به خطر انداخته است. در ایالت مِین آمریکا نیز دمای ۵۱ درجه زیر صفر ثبت شده است که پایین‌ترین دما در ۵۰ سال گذشته به شمار می‌رود. در ایالت‌های جنوبی آمریکا نیز دستکم ۱۱ نفر بر اثر موج شدید سرما و حوادث جاده‌ای جان خود را از دست دادند. برق منازل سیصد هزار نفر قطع شده است.

در کانادا نیز ایالت کبک شاهد افزایش بی سابقه میزان مصرف برق بوده است. دمای هوا در برخی مناطق این ایالت به ۵۰ درجه زیر صفر رسیده است. به این ترتیب سرما و برف به تهدیدی برای زندگی و جان مردم تبدیل شده است و تشدید روند تغییرات آب و هوایی را هشدار می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.