سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح نمایشگاه کتاب و عکس در تویسرکان

نمایشگاه عکس و کتاب همزمان با پنجمین روز از دهه فجر با حضور فرماندار، مسئولین ادارات و هنرمندان تویسرکان در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان افتتاح شد.

معصومه میرمعینی، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان در این نمایشگاه روز گذشته ۱۶ بهمن‌ماه گفت: این نمایشگاه با ۶۵۴ عنوان کتاب و ۴۷۰۰ جلد کتاب بمدت ۱۰ روز در دو نوبت صبح و عصر پذیرای علاقمندان خواهد بود.

فرماندار تویسرکان در جمع اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان با بیان اینکه نونهالان و نوجوانان سرمایه‌های اصلی جامعه هستند، افزود: ایران همیشه در عرصه هنر پیشتاز بوده و وجود سنگ نوشته‌ها و نقاشی در دیواره غار‌ها نشان از توجه به اهمیت این مقوله دارد.

او با بیان اینکه ثبت اطلاعات در دیواره‌های غار‌ها به صورت تصاویر نشان از آن دارد که ایرانیان واقعیت‌های پیرامونی خود را ثبت می‌کردند، گفت: ما همیشه در هنر شعر و موسیقی سرآمد بودیم و آثار مولوی، سعدی، حافظ، در دنیا بی‌نظیر هستند.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه برای استفاده از مفاهیم و حقایق همیشه از آیات و روایات نیز در اشعار استفاده شده است، تصریح کرد: در حوزه نقاشی نیز همیشه پیشرو بودیم و بزرگانی، چون کمال‌الملک را در ایران داریم.

افشاری با بیان اینکه متأسفانه در حوزه فیلم و عکاسی دوره‌ای عقب افتادیم، گفت: به گفته شهید مطهری کسی می‌خواهد کار فرهنگی فاخر کند باید به سینما بیاید و اکنون اقتضا می‌کند عقاید بالا و شایسته در قالب هنر نمایش داده شود.

او گفت: سوابق فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و دیدنی‌های تویسرکان در قالب‌های مختلف ثبت شود، شهرستان در معنا و حقیقت بسیار پیشتاز است و باید در بیان و معرفیش بیشتر کار شود. اکنون هنر‌های عکاسی، فیلم و انیمیشن بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد، باید بتوانیم فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را حفظ و به دنیا تسریع کنیم.

فرماندار تویسرکان گفت: برنامه‌های پنجمین روز از دهه فجر در تویسرکان یک دستگاه لودر جهت تسریع در خدمت رسانی به مردم که با تلاش فرماندار توسط استاندار به شهرداری تویسرکان اهدا شد به بهره برداری رسید.

از آغاز ایام الله دهه فجر تا امروز عطر افشانی گلزار شهدا، دیدار با امام جمعه، نواختن زنگ انقلاب در مدارس، افتتاح ۱۰ طرح مخابراتی با اعتبار ۷۰۱۰ میلیون ریال به‌صورت همزمان و افتتاح طرح تعریض پل گذندر و روکش اسفالت تویسرکان خیرآباد نیز در تویسرکان انجام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.