سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رایگان شدن درمان در بیمارستان‌های دولتی از سال آینده

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:در صورت تصویب طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده، از سال آینده هر فردی به بیمارستان برای درمان مراجعه کند، هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند.

میرمحمدی نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: این مصوبه در قالب طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع قرار است رنگ اجرا به خود بگیرد.

او ادامه داد: در صورت اینکه که لایحه بودجه ۱۴۰۱ بند مربوط به اجرای طرح پزشک خانواده که ۴۶ و نیم هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده و طرح ارجاع در دل آن جای داده شده است به تصویب کمیسیون تلفیق برسد و در صحن مجلس شورای اسلامی تصویب شود و شورای نگهبان نیز آن را تایید و ابلاغ کند، دولت موظف می‌شود طرح پزشک خانواده را در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت اجرا کند که از آن پس برای بیماران این شهر‌ها فرانشیز درمان رایگان می‌شود.

به گفته میر محمدی درصورتی که بیمار از مسیر نظام درمان، ارجاع و پزشک خانواده مراجعه نکند، هزینه‌ها برای او رایگان نمی‌شود.

نماینده مردم تفت ومیبد در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج همچنین امسال نیز با هفت هزار میلیارد تومان اعتبار به کار خود ادامه می‌دهد و بیمه سه دهک پایین با تصویب اعتباراتی رایگان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
چه معجزه ای حالا ببینیم اتفاق می افته یا در حد وعده است