سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام خبر داد

ورود سامانه بارشی از فردا به ایلام

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی با هسته سرد از فردا دوشنبه مناطق مختلف استان را در بر می‌گیرد.

مجتبی میهن پرست، رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: این سامانه بارشی از اواسط وقت فردا فعالیت خود را در آسمان استان ایلام آغاز می‌کند و تا اواخر روز چهارشنبه این ریزش‌ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: دامنه پراکنش این سامانه ریزشی کل مناطق استان را در بر می‌گیرد، اما در نواحی شمالی و شرقی شدت بارش‌ها بیشتر خواهد بود.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام ادامه داد: این سیستم جوی از میزان بارش متوسط و با سطح هشدار نارنجی برخوردار است.

میهن پرست یادآور شد: عمده ریزش‌های این سیستم به صورت باران و در ارتفاعات برف است و احتمال بارش برف در نواحی سردسیر در روز چهارشنبه وجود دارد.

وی در خصوص کاهش دما هم توضیح داد: از روز سه شنبه تا پنجشنبه کاهش دما در استان رخ می‌دهد که منجر به تشکیل یخبندان صبحگاهی می‌شود.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی افزود: احتمال نفوذ گرد و غبار از طرف بیابان‌های عراق طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه به استان ایلام وجود دارد.

میهن پرست گفت: باتوجه به شدت بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد، لغزندگی جاده‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

وی به مردم و به ویژه کشاورزان توصیه کرد به علت افت دما تمهیدات لازم در خصوص مدیریت مصرف حامل‌های انرژی و حفاظت از مزارع، باغات، مرکز پرورش دام و طیور، شیلات و زنبورستان‌ها انجام گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.