سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایشگاه صنعت نفت فرصتی برای معرفی نسل جدید کارآفرینان فناور کشور

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: نمایشگاه صنعت نفت فرصت رونمایی از نسل جدید کارآفرینان فناور کشور در فضای توسعه زیست بوم فناوری و صنعت نفت دانش بنیان است.

محمد گلستان‌باغ، رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: هر رویدادی که ارائه دهنده تولید و نمایانگر شکوه و پیشرفتِ توان داخلی است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

او می گوید: ضروری است که مجموعه‌های دانش بنیان مورد حمایت قرار بگیرند و مُنطبق بر فرمایش مقام معظم رهبری رُشد تولید به رُشد اقتصادی منتهی شود چرا که تولید داخل امن‌تر است و این موضوع هم از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند و هم توسعه محصولات تحریمی، راهبردی و فناورانه را سبب خواهد شد.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: رویداد نمایشگاهی تخصصی صنعت نفت استان خوزستان  بزرگترین رویداد صنعت نفت بوده و شناسنامه صنعت نفت در استان خوزستان و استان‌های پیرامونی است و همین موضوع سبب شده تا صنایع مرتبط و شرکت‌های تخصصی کوچک و بزرگی گراگرد این صنعت مهم کشور در استان خوزستان و استان‌های همجوار پدید آیند. حضور فعالِ شرکت‌های دانش بنیان و جوانان نخبه این استان‌ها با دستاورد‌های متنوع از یک سو و از سوی دیگر حضور کارشناسان و نخبگان صنعت نفت که به دلایل فعالیت حساس در عرصه تولید نفت فرصت حضور در دیگر نمایشگاه‌های کشوری را پیدا نمی‌کنند این رویداد را برجسته می‌نماید.

گلستان باغ گفت: بدون شک امسال با توجه به شعار و ماموریت سال، «دانش بنیان، تولید و اشتغال آفرینی» شاهد تحرک و اُمید آفرینی ویژه‌ای در فضای دانش بنیان و توسعه فناوری کشور بوده ایم ضمن آن که صنعت نفت تلاش همه جانبه‌ای در خصوص ایجاد سیاست‌های تسهیل گر و استفاده حداکثری از ظرفیت دانش در کشور دارد.

به گفته‌ رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، نسل جدیدی از کارآفرینان در در حال ظهور هستند و حوزه فناوری در کشور و به خصوص در استان خوزستان و استان‌های همجوار به صورت عینی توسعه قابل توجهی پیدا کرده است.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: در حوزه صنعت نفت میزان فرصت‌های اقتصادی، دانش‌بنیانی و نیاز بسیار بالا است و حجم بزرگی از بازار شرکت‌های داخلی را تشکیل می‌دهد. به رغم تمام تلاش‌های شرکت‌های دانش بنیان و وجود توانمندی‌های متعدد صنایع هم چنان نتوانسته‌اند از ظرفیت‌های موجود به طور کامل و ایده آل استفاده کنند.

این مقام مسئول می گوید:  اصلی‌ترین راهبرد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بکارگیری کلیه ابزار‌های حمایتی برای توسعه و حداکثرسازی جذب داشته‌ها در مقابل نیاز‌های حوزه صنعت نفت است و نمونه بارز این ابزار‌های حمایتی، در کنار قرارداد‌های پژوهشی و توسعه فناوری، قرارداد‌های تولید بار اول است و دانش بنیان‌ها می‌توانند محصولات فناورانه خود را، بدون انجام بوروکراسی‌ها و برگزاری مناقصات، با حمایت و نظارت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، ذیل قرارداد‌های بار اول عرضه نمایند.

گلستان باغ گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این دوره از نمایشگاه عرضه و تبیین ابزار‌های حمایتی و نیز دعوت از شرکت‌های توانمند به برگزاری سمینار‌های ارائه محصولات و توانمندی‌ها خواهد بود.

به گفته‌ی رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، انعقاد چهار قرارداد پژوهشی با مراکز دانشگاهی و دانش بنیان کشور و دو تفاهم نامه هم کاری نیز از اهم برنامه‌های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در طول برگزاری نمایشگاه می‌باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.