سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی راه آهن چابهار - زاهدان تا اواخر سال ۱۴۰۲

راه آهن چابهار - زاهدان با تامین هفت هزار میلیارد تومان، اعتبار مورد نیاز تا اواخر سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

مجتبی شجاعی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر راه آهن چابهار - زاهدان بیش‌از ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مجتبی شجاعی افزود: خط ریلی مسیر زاهدان- خاش به طول ۱۵۵ کیلومتر با اقدامات دولت سیزدهم همزمان با هفته دولت در شهریور ماه امسال افتتاح شد.

شجاعی تاکیدکرد: یکی از مهمترین طرح‌های که در اولین اسناد توسعه‌ای سیستان و بلوچستان از جمله سند توسعه محور شرق است و ساخت راه آهن چابهار- زاهدان و ادامه آن به میلک و سرخس است.

وی تاکید کرد: از مهمترین اهداف اجرای خط ریلی یاد شده می‌توان به اتصال ریلی کشور‌های محصور در خشکی آسیای میانه به آب‌های آزاد جنوب، ایجاد محور ریلی ترانزیتی شرق کشور، فعالسازی کریدور‌های ریلی کشور و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های بندر شهید بهشتی چابهار اشاره کرد.

وی افزود: یکی از مهمترین طرح‌های اجرا شده در سیستان و بلوچستان، طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است که این طرح در سال ۱۳۹۶، به بهره‌برداری رسید و با بهره‌برداری از آن، ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر از ۵.۲ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن در سال ارتقاء یافته و کشتی‌های بالای ۱۲۰ هزار تن قادر به پهلوگیری در این بندر هستند.

شجاعی ادامه داد: نکته مهم این است که طی سال‌های گذشته حجم بار تخلیه شده از بندر چابهار به دلیل عدم وجود خط ریلی برای انتقال کالا به مقاصد، بطور متوسط کمتر از ۲ میلیون تن در سال بوده و در این راستا و در جهت بهره‌گیری مناسب از ظرفیت جدید بند شهید بهشتی چابهار، تکمیل طرح اتصال چابهار به شبکه راه آهن سراسری با جدیت در حال اجراست.

برچسب ها: راه آهن ، خطوط ریلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
پس چرا هنوز قطار به چابهار نرسیده؟؟؟
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
سال 1403 شد و هنوز راه آهن به چابهار نرسیده
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
پس کی
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
انشاالله
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
افرین
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
احسنت
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
راه آهن هنوز به چابهار نرسید.
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
سال 1403 شد
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
پس کی
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
راه آهن هنوز به چابهار نرسید.
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
پس کی
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
چه عجب
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
احسنت
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
چه جالب پس کی
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
پس کی
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
تشکر
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
ما همچنان منتظر
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
چه خوب
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
همش انتظار
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
احسنت
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
سال 1403 شد و راه آهن هنوز به چابهار نرسید.
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
افرین
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
چه عجب
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
کی دقیقا
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
نخندونمون
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
به به بلاخرهههههههههههه
علی
۰۲:۵۲ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
هنوز که قطار به چابهار نرسیده
علیرضا
۰۱:۲۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
من بعنوان یک شهروند تهرانی اگر قدرت داشتم هزینه یک سال متروی تهران و اصفهان و مشهد و شهرهای بزرگ را خرج توسعه راه آهن کشور می نمودم و 15هزار کیلومتر راه آهن می کشیدم و کشور را از فروش نفت بی نیاز و با ترانزیت کالا ثروتمند می شدیم
علیرضا
۰۱:۲۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
من بعنوان یک شهروند تهرانی اگر قدرت داشتم هزینه یک سال متروی تهران و اصفهان و مشهد و شهرهای بزرگ را خرج توسعه راه آهن کشور می نمودم و 15هزار کیلومتر راه آهن می کشیدم و کشور را از فروش نفت بی نیاز و با ترانزیت کالا ثروتمند می شدیم
علیرضا
۰۱:۲۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
من بعنوان یک شهروند تهرانی اگر قدرت داشتم هزینه یک سال متروی تهران و اصفهان و مشهد و شهرهای بزرگ را خرج توسعه راه آهن کشور می نمودم و 15هزار کیلومتر راه آهن می کشیدم و کشور را از فروش نفت بی نیاز و با ترانزیت کالا ثروتمند می شدیم
علیرضا
۰۱:۲۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
من بعنوان یک شهروند تهرانی اگر قدرت داشتم هزینه یک سال متروی تهران و اصفهان و مشهد و شهرهای بزرگ را خرج توسعه راه آهن کشور می نمودم و 15هزار کیلومتر راه آهن می کشیدم و کشور را از فروش نفت بی نیاز و با ترانزیت کالا ثروتمند می شدیم
علیرضا
۰۱:۲۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
من بعنوان یک شهروند تهرانی اگر قدرت داشتم هزینه یک سال متروی تهران و اصفهان و مشهد و شهرهای بزرگ را خرج توسعه راه آهن کشور می نمودم و 15هزار کیلومتر راه آهن می کشیدم و کشور را از فروش نفت بی نیاز و با ترانزیت کالا ثروتمند می شدیم
علیرضا
۰۱:۲۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
من بعنوان یک شهروند تهرانی اگر قدرت داشتم هزینه یک سال متروی تهران و اصفهان و مشهد و شهرهای بزرگ را خرج توسعه راه آهن کشور می نمودم و 15هزار کیلومتر راه آهن می کشیدم و کشور را از فروش نفت بی نیاز و با ترانزیت کالا ثروتمند می شدیم