سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وصول درآمد‌های اصفهان ۴۷ درصد بیشتر شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان گفت: وصول درآمد‌های عمومی استان در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۷ درصد بیشتر شده است.

علیرضا عرب‌ها با اشاره به رشد ۴۷ درصدی وصول درآمد‌های استان اصفهان اظهار کرد:از ابتدای امسال تاکنون۲۵۰ هزار میلیارد ریال از درآمد‌های عمومی استان وصول شده که نسبت به پیش‌بینی ۱۰ ماهه، ۹۶ درصد تحقق وصولی دارد.


او ادامه داد: به لحاظ مبلغ وصولی در جایگاه دوم بعد از تهران و به لحاظ درصد تحقق پیش‌بینی در جایگاه ۱۹ کشور هستیم.


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان در مورد فروش اموال مازاد دولتی گفت: برخی مشکلات در اجرای دستورالعمل فروش اموال مازاد دولتی همچنین وجود برخی موانع قانونی در تغییر کاربری و مراحل تغییر مالکیت، سبب شده دستگاه‌ها تمایلی به فروش اموال مازاد خود نداشته باشند که با مصوبه شصت‌وهفتمین جلسه شورای عالی هماهنگی امور اقتصادی با موضوع مولدسازی دارایی‌های دولت و تأیید رهبر انقلاب، بسیاری از مشکلات رفع شده است.

عرب‌ها افزود: طبق این آیین‌نامه، هرگونه اقدام شامل فروش، اجاره، معاوضه، تهاتر، مشارکت، بهره‌برداری، اوراق بهادارسازی و اقدامات مشابه در اموال و دارایی‌های دولتی امکان‌پذیر و تدابیر لازم در زمینه تسریع و تسهیل در امر تغییر کاربری، رفع اختلافات قضائی ملکی و قیمت‌گذاری اتخاذ شده است.

او اضافه کرد: در این زمینه نیمی از مبالغ واریزی به حساب تمرکز وجوه درآمد خزانه‌داری کل حاصل از عوائد مولدسازی دارایی‌ها، بلافاصله به حساب تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه مشمول واریز می‌شود که در مورد وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شرکت‌های دولتی تخصیص عوائد حاصل از مولدسازی دارایی‌ها ۱۰۰ درصد خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.