سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور بیش از ۵۱۸ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در قزوین

مدیر کل ثبت احوال استان قزوین از صدور بیش از ۵۱۸ هزار و ۶۵۹ جلد شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای ۱۵ سال در استان طی سال جاری خبر داد.

علیرضا افسری مدیر کل ثبت احوال استان گفت: طرح تعویض شناسنامه‌های قدیمی جلد قرمز از سال ۸۹ در استان آغاز و تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار جلد شناسنامه مکانیزه صادر شد.

این مسوول اظهار کرد:در شناسنامه‌های قدیمی به دلیل فرسوده شدن و قدمت زیاد به مرور زمان تشخیص عکس با صاحب شناسنامه امکان پذیر نیست و از سوی دیگر احتمال جعل نیز در شناسنامه‌های جدید کمتر است.

افسری تصریح کرد: شناسنامه‌های مکانیزه ۹ صفحه دارد و با توجه به اینکه به صورت مکانیزه تهیه شده است، خطای نوشتاری در آن وجود ندارد.

به گفته این مسوول، با چاپ اطلاعات در شناسنامه‌های جدید و برجسته بودن آن و همچنین لمینت شدن تمامی صفحات شناسنامه‌های جدید، امکان جعل و مخدوش کردن آن از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند برای تعویض شناسنامه‌های قدیمی یا جلد قرمز به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند، اظهار کرد: کمتر از یک هفته شناسنامه‌های جدید صادر می‌شود.

افسری هزینه تعویض شناسنامه‌های جدید را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: برای تعویض شناسنامه باید صاحب شناسنامه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی مراجعه کرده و درخواست تعویض را با تکمیل مدارک مورد نیاز ارائه کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.