سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ۶۶ پروژه عمران روستایی در سمنان

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان از ۶۶ پروژه بهسازی و اصلاح معابر روستایی با اعتباری بالغ بر ۷۴۰ میلیارد ریال در این استان خبر داد.

علیرضا فلاحی مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان گفت: دهه فجر امسال، ۶۶ پروژه بهسازی و اصلاح معابر روستایی با اعتباری بالغ بر ۷۴۰ میلیارد ریال در حوزه عمران روستایی در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه این تعداد طرح نسبت به دهه فجر سال قبل از نظر اعتباری ۱۴ برابر و از نظر تعداد چهار برابر شده است، اظهار کرد: اعتبار هزینه‌شده برای افتتاح این طرح‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی و اعتبارات دهیاری به‌صورت مشارکتی بوده و برای اجرای بهسازی و اصلاح معابر روستایی در روستا‌های استان هزینه و کار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان گفت: ایمن‌سازی از خطر حوادث و اجرای طرح هادی در روستا‌های حق‌الخواجه، کردآباد، بکران، مهدی‌آباد، هونستان، حسین‌آباد کالپوش، نردین، جودانه، ابراهیم‌آباد علیا، استربند، کلاته‌اسد و عباس‌آباد شهرستان میامی شامل دیوار حائل سنگی، پل بتنی، جدول، آسفالت و سنگفرش معابر بوده که در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

فلاحی افزود: در چند سال اخیر، خسارات زیادی به منازل مسکونی و تأسیسات زیربنایی روستا‌ها بر اثر جاری شدن سیل وارد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان ادامه داد: اهمیت پیشگیری و ایمن‌سازی از خطر سیل در روستا‌ها بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و در همین راستا، در سفر پرخیر و برکت رئیس‌جمهوری به استان، با پیشنهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، پروژه‌ای با عنوان ایمن‌سازی روستا‌های استان سمنان از خطر سیل مصوب و در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان، ۳۰ میلیارد تومان برای ایمن‌سازی روستا‌ها در نظر گرفته شد و عملیات اجرایی آن صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان با بیان اینکه پروژه‌های عمران روستایی در شهرستان شاهرود شامل عملیات خیابان‌سازی و آسفالت معابر، اجرای دیوار حائل سنگی، پل بتنی و لوازم بازی پارک است، گفت: ۳۰ مورد از پروژه‌ها مربوط به روستا‌های بخش مرکزی، بیارجمند و بسطام شهرستان شاهرود بوده و عملیات اجرایی آن انجام و در ایام‌الله دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود.

فلاحی افزود: بهسازی و اصلاح معابر روستای نوده اربابی شهرستان گرمسار، حسین‌آباد کرد‌های شهرستان آرادان و روستای جام شهرستان سمنان شامل خیابان‌سازی، آسفالت، جدول‌گذاری، دیوار حائل سنگی و اجرای سنگفرش نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان یادآور شد: بهسازی و اصلاح معابر روستایی در روستای هدف گردشگری ملاده و ایمن‌سازی از خطر حوادث و اجرای طرح هادی روستای کولیم در شهرستان مهدی‌شهر نیز از دیگر طرح‌های مورد بهره‌برداری به مناسبت دهه فجر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.