سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کرد:

سرانجام الکترونیکی شدن افزایش سرمایه های شرکت های بورسی به کجا رسید؟+فیلم

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای گفت: از اوایل سال ۱۴۰۲ شرکت‌ها موظف هستند فرآیند افزایش سرمایه‌های خود را الکترونیکی انجام دهند.

آقای لطیفی گفت: در فرآیند افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام از محل مطالبات و آورده نقدی  سهامداران فعلی شرکت حق تقدم دارند و شرکت ها موظف هستند پس از تصویب افزایش سرمایه برگه های حق تقدم را به صورت پست سفارشی برای سهامداران ارسال کنند  و سهامداران هم باید با مشارکت در افزایش سرمایه و واریز وجوه به شرکت یا موافقت با تبدیل مطالبات به سرمایه  در صورتی که افزایش سرمایه از محل مطالبات باشد اقدام و  برگه های حق تقدم را تکمیل  و به همراه مستندات برای شرکت ارسال کنند.

به گفته او، بر اساس ماده ۶۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اختیار به سازمان بورس داده شده است که برخی از فرآینده ها به شکل الکترونیکی انجام شود که بر این اساس دستورالعمل مربوط به نحوه ارسال و پذیره نویسی الکترونیکی افزایش سرمایه در حال نهایی شدن در هئیت مدیره  سازمان است و به زودی ابلاغ خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا زمان قطعی برای این اقدام در نظر گرفته شده است؟ بیان کرد: از اوایل سال ۱۴۰۲ شرکت‌ها موظف هستند فرآیند افزایش سرمایه‌های خود را الکترونیکی انجام دهند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.