سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه ۷.۵ میلیارد دلار تولید ناخالص دارد

مشاور اتاق بازرگانی و عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : این استان با داشتن ۷.۵ میلیارد دلار تولید ناخالص می‌تواند نقش بسیار مهمی در حوزه صادرات کشور ایفا کند.

سهراب دل‌انگیزان مشاور اتاق بازرگانی و عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه در نخستین «رویداد شتابدهی صادرات کرمانشاه» که محوریت بازار عراق و سوریه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان و با حضور جمعی از مدیران بنگاه‌های اقتصادی، فعالان صادراتی و صاحبنظران اقتصادی در حال برگزاری است، گفت : استان کرمانشاه با داشتن تولید ناخالص ملی ۵.۵ میلیارد دلار و صادرات حدود سه میلیارد دلاری از طریق مرز‌های خود جلوتر از دیگر استان‌های کشور است.

وی اضافه کرد: از مجموع این میزان صادرات، ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار مربوط به خود استان است که با توجه با صادرات ۴۵ میلیارد دلاری سالانه کشور، حدود یک درصد این میزان به استان کرمانشاه تعلق دارد.

دل‌انگیزان، با بیان اینکه در این استان ظرفیت‌های بسیار بالایی برای صادرات وجود دارد، افزود: استان کرمانشاه بین سایر استان‌های واقع در غرب کشور یک استان صنعتی به شمار می‌رود که واحد‌های اقتصادی آن قابلیت‌های بسیار بالایی در امر تولید محصولاتی دارند که در فضای بین المللی قابل پذیرش است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.