سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست ارمنستان از پوتین برای ورود به مسئله قره باغ

نخست‌وزیر ارمنستان از رئیس‌جمهور روسیه خواست به بازگشایی کریدور لاچین کمک کند.

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خواست رویکرد سختگیرانه‌ای در مسئله قره باغ داشته و به عنوان حافظ صلح به این مسئله ورود کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پاشینیان در تماس تلفنی با پوتین از وی خواست جمهوری آذربایجان را مجاب به پایان بخشیدن به مسدودسازی کریدور لاچین، تنها مسیر مواصلاتی به سمت قره باغ کند. این مسیر که ارمنستان را به قره باغ متصل می‌کند از سوی باکو مسدود شده و درپی آن خطر وقوع بحران انسانی وجود دارد.

در این تماس تلفنی نخست‌وزیر ارمنستان بر گام‌های مهمی که روسیه می‌تواند برای پایان بخشیدن به این بحران انسانی بردارد تأکید کرد.

با این حال، باکو دست داشتن در بسته شدن کریدور لاچین را تکذیب می‌کند. مقامات جمهوری آذربایجان می‌گویند فعالان محیط زیست به دلیل اقدامات مخرب ارمنستان در معادن این بخش اقدام به بسته این کریدور کرده‌اند و باکو در این زمینه مداخله‌ای ندارد.

کاخ کرملین نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ارمنستان از ما خواسته است که در این زمینه میانجی‌گری کنیم.»

پیش‌تر نیز پاشینیان از روسیه در ماه‌های گذشته بار‌ها درخواست کرده بود به مسئله قره باغ ورود کند. با این حال نخست‌وزیر ارمنستان ماه گذشته گفت روسیه در اجرای نقش خود به عنوان میانجی‌گر صلح در منطقه قفقاز ناکام مانده است.

روسیه اکنون درگیر جنگ اوکراین است و به نظر می‌رسد مقامات مسکو علاقه‌ای به ورود به تنش‌های روی داده میان ایروان و باکو ندارند. از دیرباز روسیه یکی از حامیان ارمنستان بوده و ترکیه نیز از حامیان جمهوری آذربایجان به شمار می‌آید. با این حال اولویت‌های استراتژیک اکنون برای مسکو تغییر کرده است و جنگ اوکراین در راس محور‌های سیاست خارجی روسیه قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
نام آشنا
۱۶:۰۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
جناب نیکول پاشینیان : ایکاش به پوتین میگفتی که یک جفت سیلی نر و ماده تو گوش این الهام علیف ابله و بی وجود بکوبد تا دیگر اسم ان کریدور خیالی زنگزور را نیاورد!
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
دووم بیار پاشین دووم بیار.
البته تو پاشنه آشیل محور مقاومتی پاشینه.
شاهرخ
۲۰:۱۶ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
اصولا ارمنستان باید آن اوایل که فکر می کرد خیلی قوی است و از آشفته بازار استقلال جمهوری آذربایجان استفاده کرد و حمله نظامی کرد فکر اینجا را می کرد و کمی دور اندیش می بود تا اینطور به غلط کردن امروز نیافتد. متاسفانه آذربایجان هم جدیدا در رابطه با ایران شکر اضافی می خورد که بعدا شاید از دلپیچه هایش موجودیت خود را از دست بدهد.