سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظرسنجی: مشکل اصلی آمریکایی‌ها دولت است

نتایج نظرسنجی گالوپ حاکی از آن است که بیشتر مردم آمریکا دولت را عامل اصلی مشکلات قلمداد می‌کنند.

نتایج نظرسنجی گالوپ که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد آمریکایی ها- اعم از جمهوری خواه و دموکرات- معتقدند مشکل اصلیِ کشورشان دولتِ آن است. 

بیش از یک پنجم (۲۱ درصد) شرکت کنندگان در نظرسنجی ضعف رهبری را جدی‌ترین موضوع توصیف کردند که حتی از تورم نیز پیشی گرفته که با فقط ۱۵ درصد رای در جایگاه دوم قرار گرفته است.

در نمایش کم سابقه وحدت فراجناحی، ۲۴ درصد جمهوری خواهان و افراد مستقل متمایل به حزب جمهوری خواه همراه با ۱۸ درصد دموکرات‌ها و افراد مستقل متمایل به حزب دموکرات اتفاق نظر داشتند که بی کفایتی دولت در صدر فهرست قرار دارد.

تورم در ذهن هر دو حزب در جایگاه دوم قرار داشت به طوری که ۱۸ درصد جمهوری خواهان و ۱۱ درصد دموکرات‌ها آن را مسئله اصلی معرفی کردند.

۱۸ درصد جمهوری خواهان نیز بیشتر بر مهاجرت تمرکز داشتند؛ موضوعی که بین دموکرات‌ها در جایگاه ششم قرار دارد.

اعتماد اقتصادی همچنان در پایین‌ترین سطح قرار دارد به طوری که فقط دو درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی شرایط را "عالی" توصیف کردند و ۱۵ درصد فکر می‌کنند شرایط "خوب" است.

تقریباً نیمی (۴۵ درصد) فکر می‌کنند شرایط "ضعیف" است و ۳۸ درصد شرایط را "متوسط" قلمداد کردند.

اکثریت (۷۲ درصد) شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند اوضاع حتی بدتر می‌شود هرچند که ۲۲ درصد اوضاع اقتصادی آمریکا را رو به بهبود می‌بینند.

میزان محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، ۴۱ درصد و محبوبیت کنگره آمریکا ۲۱ درصد است. این نظرسنجی در سه هفته اول ماه ژانویه برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.