سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار تصادفات تلنگری برای خراسان جنوبی ها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تصادفات فوتی شهر بیرجند در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ عباسی گفت: تصادفات درون‌شهری بیرجند به صورت چشمگیر و نگران کننده‌ای افزایش پیدا کرده و برابر اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، این شهر جزو شهر‌های بحرانی کشور در حوزه تصادفات درون شهری محسوب می‌شود.

او افزود: از ابتدای امسال تصادفات فوتی شهر بیرجند در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰۰ درصد افزایش داشته به طوری که سال گذشته تعداد ۷ نفر از شهروندان جان خود را از دست داده و امسال این تعداد به ۲۱ نفر رسیده است که ۵۷ درصد آن‌ها عابران پیاده هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خراسان جنوبی با اشاره به وقوع یک هزار و ۵۸۳ فقره تصادف درون شهری در بیرجند؛ تصریح کرد: تعداد زیادی از تصادفات خسارتی بوده که به دلیل عدم نیاز به ترسیم کروکی در آمار قید نشده و این آمار نیز نگران کننده است.

او یاداور شد: از ابتدای سال جاری پلیس با ۱۴۷ هزار و ۷۲۰ تخلف رانندگی در شهر بیرجند برخورد کرده که ۱۳ هزار و ۵۷۶ مورد آن تخلفات حادثه ساز بوده و در این مدت ۱۷۳ خودرو و ۲۴۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز توقیف شده است.

عباسی بیان کرد: قطعا پلیس به تنهایی و با ابزار جریمه نخواهد توانست تصادفات را کنترل کند. سال گذشته اعلام کردیم چنانچه مصوبات شورای ترافیک اجرایی نشود و هوشمندسازی کنترل تخلفات در مرکز استان انجام نشود، شاهد افزایش تصادفات خواهیم بود و امسال متاسفانه این اتفاق به وقوع پیوسته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۳۳ دستگاه مسئول در ترافیک باید به وظایف قانونی خود عمل کنند خاطرنشان کرد: شهر بیرجند جزء معدود مراکز استان در کشور است که سیستم‌های هوشمند کنترل تخلفات ندارد.

عباسی عنوان کرد: نبود پل‌های هوایی عابر پیاده مکانیزه، عدم پیاده رو سازی در برخی از معابر، روشنایی کم و ناایمن بودن برخی گذرگاه‌های عابر پیاده را از علل اصلی تصادفات عابران پیاده در شهر بیرجند دانست و به این نکته اشاره کرد رانندگان حتی در گذرگاه‌ها حق تقدم عابران پیاده را رعایت نمی‌کنند.

او  از همه مردم و دستگاه‌های مسئول خواست ضمن توجه بیشتر به ترافیک شهر بیرجند و ارتقاء فرهنگ ترافیک با ایجاد همدلی در خصوص کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی تلاش کنند، چرا که عنوان شهر بحرانی در حوزه تصادفات، زیبنده شهر فرهیخته بیرجند در کشور نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.