سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستم پرداخت پول، روش جدید درآمد توئیتر

توئیتر سرگرم توسعه سیستم پرداخت پول در این پلتفرم شبکه اجتماعی است.

ایلان ماسک، مالک جدید توئیتر از زمان خرید ۴۴ میلیارد دلاری این شرکت شبکه اجتماعی در تلاش برای ایجاد راه‌های جدید درآمدش به منظور جبران افت شدید درآمد تبلیغاتی است.

روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه نوشت:

ساخت قابلیت پرداخت پول زیر نظر استر کرافورد، مدیر بخش مدیریت محصول در توئیتر انجام می‌شود. وی یکی از مدیران مهم برای ایلان ماسک است.

ماسک پیش از این گفته بود خرید توئیتر، بخشی از یک طرح بزرگ برای ایجاد یک اپلیکیشن همه منظوره خواهد بود که شامل شبکه اجتماعی، پرداخت نقطه به نقطه و خرید الکترونیکی است.

پیش از مالکیت ماسک، توئیتر، اوایل سال ۲۰۲۱ سرگرم بررسی قابلیتی بود که به کاربران اجازه می‌داد از هوادارانشان انعام یا پرداخت دیجیتالی دریافت کنند.

توئیتر نخستین بهره حدود ۱۲.۵ میلیارد دلار وامی که ایلان ماسک سال میلادی گذشته برای خرید و خصوصی کردن این شرکت دریافت کرده بود را پرداخت کرده است. به گفته منابع آگاه، توئیتر این پرداخت را به گروهی از هفت بانک که در راس آن‌ها مورگان استنلی قرار دارد، انجام داد.

ایلان ماسک که مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا است، علاوه بر وامی که از گروهی از بانک‌ها دریافت کرده، بخشی از سهام خود در این شرکت خودروسازی را برای تهیه پول خرید توئیتر فروخت.

این میلیاردر کارآفرین پس از خرید توئیتر، برای کاهش هزینه‌ها در این شرکت، دست به اخراج گسترده کارمندان زد و طرح‌های جدید برای سرویس اشتراکی "توئیتر بلو" معرفی کرد که شامل نشان احراز هویت بود؛ اما تبلیغات‌کنندگان به دلیل نگرانی از رویکرد ماسک درباره مقررات نظارت بر محتوا، از این پلتفرم کوچ کردند.

طبق آمار استاندارد مدیا ایندکس (اس‌ام‌آی)، هزینه تبلیغات در توئیتر در نوامبر، ۵۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت. در حالی که سه ماه آخر سال معمولا هزینه تبلیغاتی بیشتری انجام می‌شود تا برندها، محصولاتشان را در فصل خرید تعطیلات، تبلیغ کنند. بر اساس بررسی این شرکت، ۱۴ آگهی‌دهنده بزرگ از میان ۳۰ آگهی‌دهنده در توئیتر، تبلیغات در این پلتفرم را پس از این که ایلان ماسک کنترل توئیتر را ۲۷ اکتبر به دست گرفت، متوقف کردند.

ماسک در رویدادی که در نوامبر در توئیتر اسپیس برگزار شد، به مسئله شرکت‌هایی که تبلیغاتشان را متوقف کرده‌اند پرداخت و اعلام کرد این اقدام آگهی‌دهندگان را درک می‌کند.

همزمان ماسک، گروه‌های کنشگر را برای تحت فشار قرار دادن آگهی‌دهندگان برای لغو آگهی در این پلتفرم رسانه اجتماعی، مقصر خواند. فروش تبلیغات حدود ۹۰ درصد از درآمد توئیتر پیش از دوران ایلان ماسک بود.

وب سایت اینفورمیشن با اشاره به جزئیاتی که مدیران تبلیغات توئیتر با کارکنان این شرکت در میان گذاشتند، اعلام کرد: درآمد سه ماهه چهارم توئیتر به دلیل افت تبلیغات، حدود ۳۵ درصد بر مبنای سه ماهه کاهش پیدا کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.