سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوکراین: توانایی مقابله با موشک‌های بالستیک ایران را نداریم

اوکراین در ادامه ادعاها علیه ایران، درباره ناتوانی خود در مقابله با موشک‌های بالستیک ایران هشدار داد.

یوری ایگنات، سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی نیرو‌های مسلح اوکراین مدعی شد: اگر روسیه موشک‌های بالستیک ایران را برای استفاده در جنگ خود در اوکراین به دست آورد کی‌یف ابزار لازم برای دفاع در برابر آنها را ندارد.

به گزارش سی ان ان، این سخنگو روز دوشنبه در بیانیه‌ای تلویزیونی ادعا کرد: روسیه همچنان آماده دریافت پهپادها و موشک‌های فاتح و ذوالفقار از ایران است، اینها موشک‌های بالستیک هستند.

پیش از این نیز او بار دیگر اظهارات بی اساس کی‌یف در خصوص حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین و ارسال پهپاد‌های ایرانی برای استفاده علیه اوکراین را تکرار کرده بود. او حین حضور دریک شبکه تلویزیونی اوکراین ادعا کرد که کی‌یف از سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۵۰۰ پهپاد ساخت ایران را سرنگون کرده است.

چندی پیش نیز نماینده آمریکا در سازمان ملل ضمن تکرار ادعا‌های واشنگتن مبنی بر اینکه ایران به تامین تجهیزات نظامی مورد نیاز روسیه برای جنگ در اوکراین ادامه می‌دهد، مدعی شد تهران علاوه بر پهپاد‌هایی که در اختیار روسیه قرار داده، به دنبال تامین موشک‌های بالستیک برای مسکو نیز هست.

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان می‌گوید ایران از اوکراین درخواست کرده اگر شواهدی بر مدعای خود دارد، آن را در جلسه‌ای به ایران تحویل دهد، اما مقامات اوکراینی در لحظه آخر از حضور در این جلسه خودداری کرده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
U-238
۰۴:۴۲ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
ما اف-16 را در ایران تولید کرده ایم.
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
مردک دلقک برو کنار تا یک سیاستمدار جات رابگیرد تو نه از جنگ چیزی میدانی نه از سیاست تو اگر سیاست داشتی اروپای ها هلت داخل آتش نمیدادند وکشورت را به این روز دچا نمی کردی بدبخت توشدی چوب دستی آمریکا
U-238
۱۶:۳۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
زلنسکی تو با روسیه میجنگی. حواستو جمع کن. عقل چیز بدی نیست اینجا 85/000/000 قاسم سلیمانی زندگی میکنند.
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
حالا شما با روسیه مشکلتون رو حل کنید فضولی ما رو نکنید
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
چه شواهدیخوب اکراین هم اروپا آمریکا همه دارن بش سلاح میدن فقط مال ایران خار داره .این حرفا به درد اکراین نمیخوره اکراین عزیزم دیگه نابود شده رفت پی کارش ۵۰سال دیگه اکراین اکراین نمیشه حالا شماها هی زر بزنید .