سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشتی‌های پهن پیکر دوباره به بندر امام خمینی (ره) می‌آیند

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: پذیرش کشتی‌های پهن پیکر در بندر امام خمینی (ره) پس از تعمیرات اساسی اسکله ۱۱ این مجتمع بندری امکان پذیر شد.

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان  گفت: اسکله ۱۱ این مجتمع بندری به طول ۳۳۲ و عرض ۵۰ متر پس از تعمیرات اساسی آماده پذیرش کشتی‌های پهن پیکر ۱۵۰ هزار تُنی شده است.

به گفته او، به زودی پهلوگیری کشتی‌های پهن پیکر در اسکله ۱۱ مجتمع بندری امام خمینی (ره) شروع خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اینکه برای تعمیر اساسی اسکله شماره ۱۱ بندر امام خمینی (ره) ۷۸۵ میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی سازمان بنادر ودریانوردی هزینه شده است، افزود: در جریان تعمیر اساسی این اسکله که به لحاظ طول ۱.۵ برابر اسکله‌های دیگر این مجتمع بندری است، با تقویت سازه اسکله و افزوده شدن خط ریل جرثقیل امکان پهلوگیری کشتی‌های پهن پیکر یا «سوپر پست پاناماکس» فراهم شده است.

آقایی از پهلوگیری یک فروند کشتی پس از تحویل موقت این اسکله خبر داد و افزود: اجرای دیواره‌های تقویتی تونل سرویس، ترمیم، حذف درز‌های انبساط بر روی عرشه و نصب فندر‌های دوبل از نوع suc ۱۱۵۰ از دیگر بخش‌های اجرایی این پروژه مهم بندری است.

او ادامه داد: با پهلوگیری و پذیرش کشتی‌های پهن پیکر، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در این بندر راهبردی افزایش خواهد یافت.

ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی (ره) ۶۰ میلیون تُن در سال است.

حدود ۸۰درصد کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق مجتمع بندری امام خمینی (ره) در جنوب خوزستان وارد کشور می‌شود.

این بندر در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز و در خور موسی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.