سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان رضوی ۱۳۶ مجتمع خدمات بین‌راهی درحال ساخت دارد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در این استان ۱۳۶ مجتمع با دریافت موافقت اصولی در مراحل مختلف عملیات عمرانی قرار دارد.

جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: میانگین مدت ساخت و بهره برداری از این مجتمع‌ها چهار سال بوده و امیدواریم حداکثر تا دو سال آتی شاهد وجود تعداد مجتمع‌های مورد نیاز زائران در سطح استان باشیم.

او افزود: تحول در احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی در استان از آن جهت اهمیت دارد که ۹۲ درصد از جابجایی زائران نوروزی در این استان مسافر پذیر از طریق جاده به مشهد می‌آیند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: محور اصلی خدمات این اداره کل مربوط به حضور زائران در مشهد است که چهار موضوع اساسی بهسازی و ایمن سازی راه‌های استان، ترانزیت کالا و خدمات بین راهی به زائران را شامل می‌شود.

شهامت تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای رسیدگی به مجتمع‌های بین راهی در استانداری خراسان رضوی را خواستار شد و بیان کرد: تمرکز اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی در حوزه مجتمع‌های بین راهی متمرکز بوده و به همین دلیل از دوسال پیش انجمن صنفی مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی استان تشکیل شده است.

او از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی به عنوان وظیفه حاکمیتی واگذارشده به بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: باوجود فراز و فرود‌های بسیاری که وجود دارد و اینکه هم اکنون به واحد‌های انفرادی بین راهی مجوزی ارائه نمی‌شود باید الگو‌های جدیدی را به مدیریت این مجتمع‌ها وارد کنیم تا بتوان به عملکرد اقتصادی مناسبی دست یافت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به تجمیع خدماتی چون، مساجد، پایگاه‌های سوخت، مجتمع‌های فروشگاهی و سرویس‌های بهداشتی در مجتمع‌ها به عنوان پکیج کاملی برای ارایه خدمات به زائران دانست و تاکید کرد: با توجه به گذار از دوران کرونا و محدودیت‌های تردد جاده‌ای در حال حرکت به شرایط متعارف هستیم و کمی زمان نیاز است تا شرایط مجتمع‌ها به حالت اولیه بازگردد.

شهامت اظهار کرد: با نزدیک شدن به ایام نوروز و آماده شدن استان برای میزبانی از زائران علی بن موسی الرضا (ع) ما نیز باید با رفع مشکلات و معضلاتی که در مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی داریم همچون بهبود وضعیت سرویس بهداشتی مجتمع، نمازخانه، بهبود کیفیت خدمات رستوران و افزایش خدمات موجود در مجتمع‌های رفاهی، همچون جایگاه‌های سوخت، مجتمع‌های ایمن فروشگاهی برای تردد کودکان، ارائه خدمات معاینه فنی می‌توان به بهبود عملکرد اقتصادی و چرخه مدیریتی این مجتمع‌ها کمک کند.

او افزود: اقتصادی سازی مجتمع‌ها اهمیت بسیاری دارد و می‌توان با اجرایی کردن، پیشنهادات مولد و متناسب با شان مجتمع گسترش خدمات را در آن به همراه داشت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: برای مجتمع‌های خدمات رفاهی استان سهمیه تسهیلات دولتی ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودکه این تسهیلات کاملا جذب شد و پیگیر جذب تسهیلات مازاد سایر استان‌های کشور برای خراسان رضوی هستیم.

محمدعلی توسلی سرپرست امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ما در خراسان رضوی و مشهد دو پیک سفری ایام دهه پایانی صفر و نوروزی را داریم و سالانه حدود ۳۳ میلیون نفر مسافر و زائر به استان سفر می‌کنند که بر اساس این آمار می‌توان دریافت ما هر دوسال یک بار پذیرای کل جمعیت کشور در استان هستیم.

او افزود: عمده‌ترین سفر‌های استان از پنج محور اصلی صورت می‌گیرد که سه محور بجنورد، سبزوار و تربت حیدریه محل ورود مسافران از سایر استان‌ها هستند و مسیر‌های سرخس و تربت جام نیز محل تردد مسافران خارجی است.

سرپرست امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی از مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی استان که از نقطه صفر ورودی تا به مشهد همگی فعالیت دارند به عنوان خادمان امام رضا (ع) یاد کرد و ادامه داد: وجود مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی بسیار با اهمیت است و جایگاه ویژه‌ای دارد چرا که می‌توان با ارائه خدمات باکیفیت و افزایش و تنوع در خدمات، به کاهش حوادث جاده‌ای کمک کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
حسام فرهنگی قوچانی
۱۵:۰۲ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
بعد از چناران تا قوچان هبچ مچتمع خدماتی و رفاهی نیست ماشینهایی که از خراسان جنوبی و سیستان به طرف گلستان می روند و سایر مسافران به سمت قوچان عدم وجود این مجتمع را احساس می کنند
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
از چناران به طرف قوچان متاسفانه مجتمع خدماتی رفاهی وجود ندارد خوب است پیگیری شود