سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهیابی ۳ اثر از استان مرکزی به کنگره ملی شعر دفاع مقدس

مراسم اختتامیه مرحله استانی کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در استان مرکزی بر گزار شد.

با پایان مرحله استانی بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در استان مرکزی ۳ اثر برگزیده شده به کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت راه یافتند.

سرهنگ غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در مراسم تقدیر از برگزیدگان بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت گفت: در استان مرکزی از بین ۷۰ آثار ارسالی در نهایت ۸ اثر برگزیده و ۳ اثر با نظر هیأت داوران انتخاب و ضمن تقدیر به دبیرخانه ملی معرفی شدند.

سرهنگ کریمی افزود: این کنگره در بخش‌های شعر عمومی دفاع مقدس، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین الملل اسلامی، شعر دفاع مقدس با بهره گیری از مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و نقش آن در جهاد تبیین، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و نقش زنان برگزار شد.

او اضافه کرد: بیست و چهارمین دوره کنگره ملی شعر دفاع مقدس با ارائه فعالیت‌های مهم و فاخر در حوزه‌های ادبی و دفاع مقدس با استقبال خوب و قابل توجه هنرمندان برگزار شد و استان مرکزی بار دیگر در این دوره افتخارات قابل توجهی کسب کرد.

او ادامه داد: کنگره ملی شعر دفاع مقدس در راستای کشف استعداد‌ها و توانمندی‌ها در حوزه شعر انقلاب و دفاع مقدس گام بلندی برداشته و امیدواریم با مشارکت سایر دستگاه‌های استانی شاهد اتفاقات خوبی در راستای تقویت شعر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی باشیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: شعر یکی از مهمترین ابزار‌ها و ارکان جهاد تبیین است و با توجه به اهمیت این فریضه مهم شاعران و هنرمندان تقش برجسته‌ای در مقابله با جنگ شناختی و از آن مهم‌تر تحریف و فراموشی حماسه‌ها دارند.

او افزود: استفاده از ابزار شعر برای تبیین حماسه‌ها و دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی تحول آفرین است چراکه هر فعالیتی در قالب هنر بگنجد قطعا علاوه بر اثرگذاری ماندگاری زیادی داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.