سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طاهری:

شیراز نیازمند نقشه جغرافیایی است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهر شیراز نیازمند نقشه جغرافیایی براساس نیازمندی‌های شهر شیراز در سه سرفصل محرومیت، کمتر برخوردار و توسعه‌ای است.

مهدی طاهری در نشست خبری مشترک شورا و شهرداری با رسانه‌ها با موضوع جهش عمرانی و افتتاح و کلنگ زنی ۱۱۲ پروژه به مناسبت دهه فجر گفت: خدمت جهادی به شهروندان شیراز بدون ایجاد طبقه بندی شهروندان، مبارزه با فساد اعم از افرادی که اهل فساد هستند و یا ساختار‌هایی که ایجاد فساد می‌کند و سلامت ادارای و سوم توسعه فرهنگ انقلاب اسلامی در شهر شیراز به عنوان سه محور اصلی است که اعضای شورا در مصوبات و تصمیم‌های کمیسیون‌ها مدنظر دارند و از شهرداری انتظار دارند در این مسیر حرکت کند.

او گفت: برآیندی ما از تلاش‌های شهرداری شیراز در هر سه موضوع مناسب و قابل قبول است بویژه در ایامی که شاهد تلاش‌های شهردار و مجموعه شهرداری شیراز هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه جهت گیری تیم شهرداری در مسیر پیش رو برمبنای این سه محور است تا شیراز طبق فرمایش مقام معظم رهبری به تراز شهر سوم حرم اهل بیت (ع) برسد.

طاهری اظهار امیدواری کرد: حسب قول‌های نمایندگان شاهد تصویب قانون مدیریت یکپارچه واحد شهری از سوی مجلس شورای اشلامی باشیم تا ختم کلامی برای ناهماهنگی‌های که بین دستگاه‌های خدمات رسان است و از سوی دیگر مردم در کلان شهر‌ها شاهد خواهند بود که پارلمان محلی شورای شهر خواهد بود نه صرفا شورای شهرداری.

او در پاسخ به این پرسش که این ۱۱۲ پروژه چه تعداد جمعیت هدف را تحت پوشش قرار می‌دهد گفت: برای رسیدن شیراز مطلوب از نظر کیفی و براساس دیده گاه‌های شهروندان فاصله زیاد است چرا که برای پاسخگویی به این سوال باید تمام نیاز‌ها شهر براساس افق‌های پیش رو درنظر گرفته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شهر شیراز نیازمند نقشه جغرافیایی براساس نیازمندی‌های شهر شیراز در سه سرفصل محرومیت، کمتر برخودار و توسعه‌ای است، گفت: حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد اقدامات شورا و شهرداری در همین مسیر است و از سوی دیگر براساس یک نقشه مشخص می‌توانیم پاسخگویی شهروندان در هر سر فصل باشیم.

طاهری تاکید کرد: با دانش مهندسی که در شورا و شهرداری وجود دارد و همکاری سایر دستگاه‌ها این مسیر پیمودنی است.

او درباره وضعیت مسیر‌های دوچرخه سواری گفت: برای آمدن دوچرخه‌ها باید شهرداری و سرمایه گذار به توافق برسند و امیدواریم طی دو هفته آینده موضوع دوچرخه‌های در شهر شیراز تعیین تکلیف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پاسخ به اینکه بعنوان نماینده مردم چقدر از عملکرد شهرداری رضایت دارید، گفت: بعنوان یک شخصیت حقوقی و با توجه به منابع و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و رقم خوردن جهش عمرانی، عملکرد شهردار و شهرداری قابل قبول است و باید برای رسیدن به نقطه مطلوب بسیار بیشتر ازقبل تلاش کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز با تاکید بر این مطلب که در پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی در دهه فجر با عنوان جهش عمرانی حدود ۵۵ درصد پروژه‌های هدف ۱۴۰۴ قراردارد

علی اکبر سلطانی ریس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز گفت: کمیسیون عمران با چند رویکرد مهم و اصلی از جمله حل گره‌های ترافیکی با استفاده از ظرفیت طرح جامع حمل و نقل و ترافیک که منتظر تایید وزارت کشور است دنبال می‌شود هر چند که با تایید استانداری فارس، پروژه‌های عمرانی با رویکرد ترافیکی در مسیر جهش عمرانی برای ایجاد تغییر و ابدانی مسیر در دستور کار قرار گرفته است.

او با بیان اینکه شهر شیراز به دلیل محصو بودن و دسترسی‌های نامناسب رینگی در محدوده مرکزی ترافیک باعث قفل شدن تردد‌ها می‌شود، گفت: ایجاد رینگ‌های ترافیکی مناسب در حاشیه شهر شیراز یکی از راهکار‌های برون رفت از این وضعیت است.

سلطانی با اشاره به پروژه بزرگراه سردار سلیمانی بعنوان یکی از رینگ‌های ترافیکی، گفت: این پروژه قریب به ۱۲ سال بطول انجامیده است که با بهره برداری در سال آینده شاهد رفع ترافیک خواهیم بود همچنین پروژه ۵۵ متری حافظ، بزرگراه امام خمینی و سایر رینگ‌های ترافیکی به سمت توزیع مناسب مباحث ترافیکی و رفع گره‌های ترافیکی حرکت می‌کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با اشاره به افتتاح ساختمان آتش نشانی گویم بعنوان یکی از زیر ساخت‌ها گفت: با تصویب طرح جامع اطفای حریق شهر شیراز یک راهبرد اساسی در مجموعه عمرانی شهر شیراز بهمراه دارد تا بتواند در کنار خدمات آتش نشانی و ارتقایی سطح ایمنی امداد رسانی را به استاندار جهانی خود نزدیک کند.

او با اشاره به راهبرد توزیع عادلانه خدمات و امکانات در شهر شیراز در تصمیم گیری‌های شورای شهر و کمیسیون عمران، گفت: در سنوات مختلف به دلایل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی شاهد یک فاصله عمیق عمرانی و خدماتی بین مناطق مختلف شهر با مناطق مرکزی هستیم.

سرعت، عدالت در خدمات و عملگرایی و مسله محوری سه رویکرد اصلی کمیسیون عمران شورا است که سلطانی به آن پرداخت و گفت: احداث تقاطع دوربرگردان نیایش و بهره برداری پنج ماه زودتر از برنامه زمابندی یکی از پروژه‌ها با این محور است.

او با اشاره به اینکه مترو شهر شیراز یکی از راهبرد‌های اساسی در موضوع رفع ترافیک است، گفت: مترو در خط دو با تلاش شبانه روزی قرارگاه خاتم انبیا بعنوان پیمانکار پروژه پنج ماه از برنامه زمابندی جلوتر است و در دهه فجر فاز یک این خط به بهره برداری می‌رسد این در حالی است که خط دو مترو در شهر اصفهان از دو مسیر در حال احداث تونل است.

سلطانی با اشاره به افتتاح ۱۰ کیلومتر مسیر در فاز یک خط دو مترو گفت: این فاز معادل یک خط کامل در برخی از کلان شهر‌ها است که با افتتاح این خط مطالبه گری ما در وزرات کشور برای تهیه واگن بیشتر می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک تاکید می‌کند با مدنظر قرار دادن رویکرد سرعت در پروژه‌های که دهه فجر کلنگ زنی می‌شود بخش عمده ان‌ها تا پایان سال مالی به بهره برداری خواهد رسید.

سلطانی با اشاره به کلنگ زنی شعاری و نمایشی برخی از پروژه‌ها درسنوات قبل گفت: این رویکرد اشتباه باعث شده که پروژه‌ای بر زمین مانده در دوره‌های بعد با هزینه و زمان بیشتر تکمیل شود یا با نواقص تکمیل گردد که در تلاش هستیم با پرهیز این مسیر، پروژه‌های خردی که در سطح مناطق کلنگ زمی شود تا پایان سال جاری ۱۴۰۲ به نتیجه برسد.

او با اشاره به اینکه در تعریف پروژه‌های سال ۱۴۰۲ از ظرفیت یاوران شورا استفاده جدی خواهد شد گفت: مشارکت مردم قعطا گام موثر و مفیدی در آبادانی شهر شیراز است.

سلطانی همچنین از کلنگ زنی حداقل ۲ ایستگاه‌های خط ۳ مترو همزمان با نیمه شعبان خبر داد و گفت: اجرایی تونل خط ۳ به دلیل شریانی بودن تونل خط مترو در کاهش ترافیک محدوده مرکزی در دستور کار ویژه کمیسیون قرار دارد که با اجرای خط ۳ و تکمیل خط دو مترو در سال آینده شاهد بهبود کیفیت در ارائه خدمات حمل و نقل مسافر خواهیم بود.

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه در بلوار رحمت با پنج پروژه شامل دو تقاطع و سه دور گردان غیر همسطح تمام گره‌ای تراغیکی بلوار رحمت را برطرف کنیم گفت: این پروژه‌ها مانند تقاطع دوبرگردان نیایش با برنامه زمابندی فشرده و در مدت زمان ۲۴ ماهه مصوبه کمیسیون به سرانجام برسد.

سلطانی با اشاره به اجرای زیرگذر حضرتی و ایجاد دسترسی مناسب به بافت بدون آسیب به بافت پیرامون که تبدیل به یک مسله حاشیه‌ای در سنوات قبل شده بود گفت: با بررسی هفت مدل مختلف و جمع بندی با مجموعه مشاورین ترافیکی شهر‌های مختلف کشور از جمله مشهد و زیر گذر جنب حضرت مطهر امام رضا (ع) و سایر مسایل عمرانی و درنظر گرفتن نوع بافت، در تلاش هستیم اجرای زیر گذر حضرتی در مدت ۲۴ ماه اجرایی شود.

او گفت: با احداث زیر گذر حضرتی و پارکینگ هزار واحدی در دو طبقه دسترسی مناسب برای زایرین مذهبی و گردشگری و شهروندان فراهم شود.

سلطانی همچنین از پایش مکانیزه و هوشمند آسفالت معابر شهر شیراز برای اولین بار خبر داد و گفت: باتوجه به هزینه بسیار بالای آسفالت در کلانشهرها، این پایش برای اولین بار در سطح شهر شیراز به شکل مکانیزه در خیابان اصلی و پس از آن در خیابان‌های فرعی اجرا می‌شود و دیگر شاهد روکش‌های مجدد و چند باره در برخی محلات و یا در مقابل معابر برخی منازل خاص نخواهیم بود و اجرای آسفالت با یک برنامه مدون در شهر شیراز انجام می‌شود.

او همچنین از نهضت مناسب سازی معابر خبرداد و گفت: در سال اول قریب به ۱۰۰ خیابان اصلی را حوزه مناسب سازی معابر در دستور کار قرار گرفته است و کمیته در شهرداری برای پیگیری مناسب سازی معابر در سایر دستگاه‌ها تشکیل شود همچنین ۲۲ تقاطع اصلی و معابر در طرح اکرام پیاده مناسب سازی آن‌ها در دستور کار است که بخشی در نیمه شعبان صورت می‌گیرد.

علیرضا اسکندری رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و اقتصاد شورای شهر شیراز گفت: در سال دوم شورای شهر شیراز شاهد به ثمره نشستن تکالیف عمرانی سال قبل شورا هستیم بطوری که این پروژه‌ها در دهه فجر کلنگ زنی و یا افتتاح می‌شوند.

او با بیان اینکه انتظار شورا از مجموعه شهرداری به ثمره نشستن ۱۰۰ درصد پروژه‌ها است، گفت: بودجه شهرداری شیراز در دو بخش درآمدی و هزینه‌ای تقسیم شده است و شهرداری در جهش عمرانی با اعتبار ۱۳هزار ۵۰۰ میلیارد تومانی قاعدتا باید نگاه درآمدی به آن داشته باشد.

اسکندری درباره اینکه تکالیف سرمایه گذاری شهرداری معادل میزان بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری است است اظهار امیدواری کرد تا پایان سال مالی این تکلیف سرمایه گذاری با انعقاد قرار داد سرمایه گذاری محقق می‌شود.

او با اشاره به پروژه‌های پنجگانه در بستر سرمایه گذاری افزود: باغ پرندگان، اکواریم، تله کابین، پارک آبی و شهربازی در بستر پروژه‌های گردشگری تعریف شده است که عملیات اجرایی پارک آبی مجدد آغاز شده است و پروژه آکواریوم در دهه مبارک فجر کلنگ زنی می‌شود بنابراین از این ۵ تکلیف سرمایه گذاری دو تکلیف به سرانجام رسیده است و از سوی دیگر باغ پرندگان در مراحل انتهای مذاکره قرار دارد.

اسکندری تصریح کرد: براساس تکلیف بودجه در مناطق و سازمان‌ها نیز پروژه‌های سرمایه گذاری تعریف شده است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و اقتصاد شورا اظهار امیدواری کرد با قول شهرداری در اردیبهشت ماه سال اینده همزمان با همایش بین المللی سرمایه گذاری در شهر شیراز شاهد جهش سرمایه گذاری در شهر باشیم تا شاهد تحقق شعار شیراز بهشت سرمایه گذاری با کلنتگ زنی از پروژه‌ها باشیم.

محمد امین نیز در این نشست با تشریح اقدامات عمرانی شهرداری شیراز گفت: جشنواره جهش عمرانی کلانشهر شیراز شامل پروژه‌های متنوع در احداث زیرساخت‌هایی همچون حمل‌ونقل ریلی (مترو)، تقاطع سازی، احداث زیرگذر، ساخت بزرگراه، مجتمع گردشگری، ساخت ایستگاه آتش نشانی، لوله گذاری در سطح مناطق، ساخت مجتمع‌های ورزشی، ساخت بوستان در سطح مناطق، سنگ فرش معابر، پیاده روسازی در سطح منطقه، مرمت و بهسازی در سطح منطقه و ... است.

او گفت: شهرداری شیراز در نظر دارد عملیات کلنگ زنی و بهره‌برداری از ۱۱۲ پروژه عمرانی را با اعتبار ۱۳، ۴۱۰ میلیارد تومان از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی تا عید نیمه شعبان به انجام برساند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: از این تعداد پروژه، ۶۴.۷ درصد در سازمان حمل‌ونقل ریلی، ۲۹.۵ درصد در معاونت فنی و عمرانی و ۵.۸درصد در مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز تعریف شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.