شرکت تحلیل بازار مستقر در سنگاپور Canalys روز یکشنبه اعلام کرد فروش گوشیهای هوشمند چین در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت و برای اولین بار از سال ۲۰۱۳ به زیر ۳۰۰ میلیون دستگاه رسید.
بازار گوشیهای هوشمند ساخت چین، سال ۲۰۲۲ را با فروش سالانه ۲۸۷ میلیون دستگاه به پایان رساند که نسبت به سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته است.
سازنده گوشیهای هوشمند Vivo با سهم بازار کمی بیش از ۱۸ درصد، پیشتاز در حجم فروش بود و پس از آن HONOR و اپل قرار داشتند.
با این حال، مجموع فروش گوشیهای Vivo نسبت به سال قبل ۲۷ درصد کاهش یافت، در حالی که HONOR بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت.
اپل سومین برند پرفروش گوشی در سال ۲۰۲۲ بود و به دلیل تبلیغات تهاجمی و تقاضا در بخش رده بالا به سهم بازار بی سابقه ۱۸ درصد در چین دست یافت.
تحلیلگران میگویند که فروش تلفنهای همراه تحت تأثیر کنترلهای سختگیرانه Covid-۱۹ قرار گرفت که منجر به مشکلات شد.
گزارش دیگری توسط شرکت تحقیقاتی IDC نشان داد که کاهش فروش گوشیهای هوشمند در چین نشان دهنده روند نزولی جهانی در عملکرد این بخش است.
بر اساس برآورد IDC، فروش جهانی گوشیهای هوشمند در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و به ۱.۲ میلیارد دستگاه رسید.