سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه یزد:

روحیه تدین و تفکر در دانش آموزان تقویت شود

آیت‌الله محمدرضا ناصری گفت: دانش آموز ما امروز با گمشده‌ای به نام هویت مواجه است و باید با تقویت روحیه تفکر و تعقل و تدین در آنها، این هویت را به آن‌ها بازگردانیم.

آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در دیدار مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش کشور با تاکید بر اینکه نظام تعلیم و تربیت نیازمند نگاه متفاوتی است، اظهار داشت: این دغدغه ما در طول یک دهه گذشته بوده، اما امروز شاهد حرکات و برنامه‌هایی در این زمینه هستیم.

او افزود: امروز شاهد آسیب‌های فضای مجازی که در دوران کرونا بر سر تعلیم و تربیت ما آوار کرد، هستیم و لازم است آموزش و پرورش به ویژه معلمان برای کاهش آسیب‌های آن دوران اقدام جدی کنند.

ناصری با بیان اینکه تحول در سیستم آموزشی باید اساسی باشد، افزود: دشمن از پیشرفت و تحول در کشور ما هراس دارد بنابراین برای مقابله با ترقی کشور، کار خود را از مدارس آغاز کرده و در نخستین گام، تدین، تفکر و تعقل را تحت تاثیر قرار داد و با تغییر سیستم آموزشی در کشور ما از ۱۰۰ سال گذشته، هویت آن‌ها را تحت تاثیر قرار داد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: دشمن مدام در حال معرفی الگو به کودکان و نوجوانان ما است و از آنجا که در سیستم آموزشی، هویت فرزندان ما تحت تاثیر قرار گرفته، به سرعت از این الگو‌ها پیروی می‌کنند در حالی که اگر بحث تدین و تعقل در آن‌ها تقویت شده بود، در برابر الگو‌ها مقاومت می‌کردند و بر حفظ هویت و اصالت خود پافشاری می‌کردند.
او تصریح کرد: روحیه تفکر، تعقل و تدین باید در دانش آموزان ما تقویت شود، زیرا سن مدرسه، سن حساسی است و هر اقدامی که در این دوران انجام شود، برای آن‌ها ماندگار است.
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد یادآور شد: وقتی دانش آموز ما از نظر فکری رشد نکرده باشد، دشمن در فضای مجازی به او فرمان می‌دهد و او نیز اجرا می‌کند و نا آرامی‌هایی که شاهد آن بودیم، حاصل همین اتفاق است، زیرا وقتی تفکر تقویت نشده باشد، تحت تاثیر هر نوع القائاتی قرار می‌گیرند.
بابایی، مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش نیز در این دیدار با بیان اینکه نگاه به مسئله تعلیم و تربیت در وزارت آموزش و پرورش متحول شده است اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که در وزارت آموزش و پرورش شکل گرفته است، ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش است و بر این اساس تشکیل یک تیم تحولی در اولویت قرار گرفت.

او عنوان کرد: امروز نگاه به مسئله تعلیم و تربیت کاملا متفاوت است و شکل گیری سازمان تعلیم و تربیت کودک در همین زمینه انجام شده است.
بابایی از شکل گیری سه قرارگاه در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: شکل گیری قرارگاه طرح تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، مهمترین قرارگاه است که به این منظور هزار و ۵۰۰ رهیار تحول از هر منطقه آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند تا تحول را از مدارس آغاز کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.