سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۶ هزار چادر در بین زلزله زدگان خوی توزیع شد

رییس جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: در۲ روز گذشته و پس از وقوع زمین لرزه ۵/۹ ریشتری در شهرستان خوی ۶ هزار و ۸۰ چادر بین زلزله زدگان توزیع شد.

حمید محبوبی رییس جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به ایجاد ۲۹ مرکز اسکان موقت شهری در شهرستان خوی اظهار کرد: بیش از یک هزار و ۶۷۴ چادر نیز در بین خانوار‌های اسکان یافته در اردوگاه‌ها توزیع شده است.

وی همچنین از اهدای سه هزار و ۵۰۰ سیستم گرمایشی به زلزله زدگان خوی خبر داد و افزود: بیش از یک هزار و ۳۰۰ تخته پتو و ۲ هزار و ۱۰۰ تخته موکت نیز به زلزله زدگان داده شده است.

محبوبی به توزیع بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته در بین زلزله زدگان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: خدمات رسانی به زلزله زدگان همچنان ادامه دارد.

به گفته محمدصادق معتمدیان، ۶۰ نفر از مصدومان در بیمارستان این شهرستان بستری و ۶۴ نفر هم در مراکز درمانی سایر شهرستان‌ها بستری شده‌اند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین یادآور شد: در برخی روستا‌ها که زیرساخت وجود نداشت، مجبور شدیم که چادر‌ها را برپا کنیم که در این خصوص، تا صبح امروز تیم‌های مربوطه در منطقه حضور داشته و خدمت رسانی می‌کردند.

وی در ادامه افزود: برآورد اولیه این است که واحد‌های مسکونی ۷۰ روستا از ۲۰ تا ۸۰ درصد آسیب دیده‌اند که البته آسیب در مناطق شهری نسبت به ۲ زلزله قبل، بیشتر بوده و خسارت‌هایی در داخل شهر خوی و شهر فیرورق گزارش شده است.

استاندار آذربایجان غربی از وقوع بیش از ۶۶ زمین لرزه پس از زلزله ۵.۹ ریشتری در خوی تاکنون نیز خبر داد و گفت: با توجه به ترس ایجاد شده در مردم که برخی از آن‌ها را وادار به خروج از شهر کرده بود، به شهرستان‌های سلماس و ارومیه فرمان آماده باش داده شد تا در صورت لزوم موضوع اسکان اضطراری را در دستور کار داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.