سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جابه جایی ۳۹۰ هزار نفر مسافر با قطار در استان قزوین

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ کشور گفت: امسال بیش از ۳۹۰ هزار نفر مسافر و ۱۱ هزار تن بار توسط شبکه ریلی در استان قزوین جابجا شده است.

غلامحسین ولدی مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ کشور گفت: در استان قزوین ۱۱ ایستگاه قطار داریم که ۲۹۲ کیلومتر خط اصلی و ۴۰ کیلومتر خط فرعی راه آهن است.

وی از جا به جایی سالانه ۴۰۰ هزار تن سوخت و کالا از ایستگاه راه آهن قزوین خبر داد و گفت: جابجایی کالا و بار از طریق راه آهن در سال‌های اخیر روبه افزایش بوده است.

ولدی بیان کرد: میزان واردات و صادرات استان در بخش ریلی از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ هزار تن بوده که این میزان در سال قبل حدود هشت هزار تن بود که با افزایش ۳۷ درصدی روبرو شده ایم.

این مسئول یادآورشد: بیشترین کالا‌های صادراتی با شبکه ریلی شامل خاک صنعتی، مس و روی، اسید، شیشه، سنگ، مواد شوینده و تجهیزات ماشین‌آلات بوده که در مهرماه امسال واردات نخستین محموله ماشین‌آلات نساجی از کشور ترکمنستان صورت گرفت و به کشور‌های ترکیه و تاجیکستان نیز کالایی را جابجا کردیم.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ کشور اضافه کرد: روزانه ۳۰ رام قطار از ایستگاه قزوین عبور می‌کند و هر روز یک رام قطار نیز به مقصد مشهد مقدس روانه می‌شود و چهار رام قطار ایجادی از مبدا قزوین هم داریم و روزانه سه ریل باس نیز از استان تردد می‌کند.

وی بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۳۸۰ هزار نفر با قطار در استان جابجا شدند که این تعداد امسال با افزایش ۲۸ درصدی به ۳۹۰ هزار مسافر رسیده است.

منوچهر صفری مدیرکل راه‌آهن منطقه شمال غرب کشور نیز در این نشست در خصوص جابه جایی شبکه ریلی و ایستگاه تاکستان گفت: راه‌آهن منطقه شمال غرب در استان قزوین دارای ۲ ایستگاه اصلی در شهر‌های قزوین و تاکستان است و به دلیل هزینه‌های سنگین امکان جابجایی ایستگاه و تغییر مسیر خطوط عبوری از داخل شهر تاکستان را نداریم.

وی در خصوص سرعت قطار‌ها نیز افزود: مسیر قزوین به تهران در گذشته در ۱۶۴ دقیقه طی می‌شد که در حال حاضر این مسیر در ۱۲۴ دقیقه طی می‌شود و سرعت قطار بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ کیلومتر در ساعت است.

صفری تصریح کرد: زیرساخت‌های ریلی در استان تقویت شده و در تاکستان نیز نوسازی ایستکاه بخوبی انجام شده و در ادامه نیز برای ارتقای خدمات رفاهی در این ایستگاه اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

وی از نوسازی نمازخانه ایستگاه‌های مسیر هم خبرداد و یادآورشد: با راه اندازی قطار حومه ای در تاکستان زمینه افزایش خدمات رفاهی به مسافران مهیا شده است.

صفری افزود: برای ایجاد پله برقی در ایستگاه قزوین هم برنامه ریزی لازم صورت گرفته و این طرح نیز عملیاتی خواهد شد.

وی اصلاح هندسی مسیر ورودی ایستگاه راه آهن قزوین، ساماندهی پارکینگ و حذف هزینه ورودی برای خودرو‌ها به ایستگاه را از دیگر اقدامات آتی ذکر کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.