سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم فرهنگ سازی صلح و سازش در کهگیلویه و بویراحمد

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بر فرهنگ سازی صلح و سازش میان ایلات و طوایف استان تاکید کرد.

آیت اله حسینی در جلسه ستاد ملی صبر با هدف گسترش فرهنگ عفو و گذشت در یاسوج گفت: صلح و سازش منجر به وحدت، اتحاد، انسجام و یکپارچگی در جامعه و تقویت امنیت ملی و دین خدا می‌شود.

او با بیان اینکه برای فرهنگ‌سازی صلح و سازش در میان ایلات و طوایف باید برنامه ریزی کرد و از این ظرفیت بزرگ در استان نهایت استفاده را برد، افزود: نقش آموزش پرورش، حوزه‌های علمیه، رسانه ها، دانشگا‌ها و نخبه‌های علمی نقش تاثیر گذار در این زمینه دارند.

نگین تاجی، رئیس کل دادگستری استان در این نشست گفت: از ظرفیت این ستاد و سفیران صلح به منظور حل و فصل دعاوی، پرونده‌های قتل عمد، شبه عمد، منازعات، اختلاف‌های ملکی و پرونده‌های مهمی که در سطح استان، تشکیل شده است استفاده بهینه می‌شود.

او در ادامه به پرونده‌های ورودی به دادگستری اشاره کرد و افزود: در چند ماه اخیر بیش از ۲۰۰ پرونده به شعب قضایی وارد شد که با اجرای سند تحول قضایی تعداد آن‌ها به ۹۰ فقره رسید.

نگین تاجی در ادامه به طرح کاداستر اراضی ملی اشاره کرد و ادامه داد: ۵۰ درصد از آمار پرونده‌ها در استان مربوط به اختلاف در مالکیت است و اجرای دقیق کاداستر اراضی کشاورزی پایان دادن به همه اختلافاتی است که در حوزه مالکیت اموال غیرمنقول وجود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.