سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 صیادان غیر مجاز ماهی در تالاب شادگان دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان از بازداشت ۲ گروه صیاد غیر مجاز ماهی در این تالاب بین المللی شادگان خبر داد.

مصطفی استاد چینی‌گر فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در عملیات گشت و کنترل در مناطق یگان حفاظت محیط زیست با همکاری نیروی انتظامی شادگان در یک عملیات مشترک در تالاب بین المللی شادگان، ۲ گروه صیاد غیر مجاز برقی بازداشت شدند.

او افزود: همه ادوات غیر مجاز صید آن‌ها که شامل ۲ دستگاه مولد برق، ۲ دستگاه الکتروشوکر برقی و ۲ عدد بوت قایق توقیف و متخلفان جهت پیگیری مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان می‌گوید: استفاده از روش غیر قانونی و غیر انسانی صید با جریان الکتریسیته موجب فلج شدن ماهی‌ها شده و صیادان پس از تلف شدن آن‌ها را با تور از سطح آب جمع آوری می‌کنند.

استاد چینی گر  ادامه داد: شعاع عمل این دستگاه برق با توجه به میزان ولتاژ دستگاه متغیر است و علاوه بر ماهی‌ها دیگر گونه‌های با ارزش ژنتیکی بالا مثل؛ موجودات ریز زئوپلانکتونی و فیتوپلانکتونی و موجودات درشت از جمله گونه‌هایی با ارزش ژنتیکی بالا مثل ماهی‌های بومی، لاک پشت فراتی، شنگ میانرودان، شنگ اوراسیایی، چنگر نوک سرخ و ... که در آب هستند را تلف می‌شوند.

او روش غیر انسانی صید با برق (جریان الکتریسیته) را یکی از معضل‌های محیط زیستی در استان خوزستان عنوان و اضافه کرد: انتظار می‌رود مردم و به ویژه بومی‌های حاشیه منابع آبی تالاب‌ها و رودخانه‌ها دوشادوش محیط بانان برای حفظ ذخایر ژنتیکی و آبزیان استان تلاش و دست افراد سودجو را از این روش غیر انسانی صید کوتاه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.